Vyučující
|
-
Jandera Radek, MgA. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvodní setkání, vymezení problematiky kurzu, semestrální plán. 2.-10. Základy fotografické tvorby, dokumentace vlastního díla, práce ve foto-studiu; rozbor dílčích kroků. 11.-13. Prezentace, rozbor a klasifikace pracovní činnosti studenta a jeho díla
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je kompletní teoretické i praktické zvládnutí digitálního fotografického procesu (od manipulace s profesionálním fotopřístrojem po přenos, úpravu a správu dat). Posluchači jsou seznámeni s provozem a vybavením fotografického studia, ve kterém realizují dílčí zadání. Zvláštní důraz je kladen na postprodukci a způsoby online prezentace projektů. Po absolvování kurzu je student schopen samostatně provést dokumentaci své vlastní tvorby, nebo si vytvořit fotografický materiál pro další tvůrčí činnost ve svém oboru či si vytvořit vlastní portfolio. V průběhu seminářů jsou studenti také informováni o výrazných osobnostech současné tuzemské i zahraniční fotografické tvorby, o využití a prolínání fotografického média s jinými výtvarnými obory a seznamováni s aktuálními fotografickými trendy. Vedle základního smyslu, tedy technického zvládnutí celého fotografického procesu, rozvíjí kurz schopnost využívat fotografii nejen jako prostředek dokumentace, ale také jako možnost individuálního tvůrčího vyjádření. Výuku nelze rámcově rozfázovat do týdenních plánů - pedagogický přístup je silně individualizovaný, odrážející preference a dovednosti dané skupiny.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka
|
Doporučená literatura
|
-
BATCHEN, Geoffrey, DVOŘÁK, Tomáš (ed.). Obraz a diseminace. Za novou historii pro fotografii. AMU Praha, 2017.
-
BLESSING, Jennifer (ed.). Haumted. Contemporary Photography / Video / Performance. Guggenheim Museum, 2003.
-
DVOŘÁK, Tomáš. Fotografie, socha, objekt. NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-466-8.
-
FLORIDI, Luciano. Čtvrtá revoluce. Jak infosféra mění tvář lidské reality.. Karolinum, 2019.
-
LARUELLE, François. Koncept nefotografie.. Fotograf 07, 2012.
-
NAVAS, Eduardo. Art, Media Design, and Postproduction. Open Gidelines on Appropriation and Remix. Routledge, 2018.
-
NEGROPONTE, Nicholas. Digitální svět. Alfred A. Knopf, 1995.
-
Silverio, Robert. Nefotografie, neslova. NAMU, 2017.
-
Spector, Nancy. Contemporary Photography and Video from the Guggenheim Collection. Guggenheim Collection, 2003.
|