Předmět: Ateliér a dílny II - klauzura

» Seznam fakult » FUD » KEO
Název předmětu Ateliér a dílny II - klauzura
Kód předmětu KEO/130
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky každý akademický rok
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kopřiva Pavel, doc. Mgr.A. Ph.D.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Digitální technologie jsou hlavním těžištěm současné vizuální kultury. Ateliér pracuje jako laboratoř, vhodná k experimentování s médii s cílem naplnění jejich funkce jinými obsahy. Interaktivitu používáme jako fenomén vhodný k formulování vztahů. Zájem ateliéru se mohutně rozšiřuje od linie jediného média (např. fotografie) ke kombinaci mnoha médií. Hlavním tvůrčím prostředkem ateliéru jsou počítače, audiovizuální technika, internetová interaktivní instalace. Studenti mohou poznat výhody nových technologií v tvůrčích, uměleckých oblastech. Ateliér kreativně využívá informační a komunikační technologie k realizaci nových forem umění. "Umění všech smyslů".
Student dokáže komplexně navrhnout svébytný umělecký projekt, ve kterém dominuje interaktivita. Je schopen povést konečnou realizaci s využitím aktivních prvků. Dovede používat adekvátní technické a technologické pomůcky, tak aby posloužily významu realizovaného díla. Je schopen zvolit médium, které přesně odpovídá navrženému významu a formě projektu. Srozumitelnou formou dokáže popsat jednotlivé myšlenkové procesy vzniku svého díla. Umí sepsat základní obhajobu, na základě teoretického kontextu dokáže prezentovat práci před komisí. Student umí zařadit svoji práci do kontextu vývoje současného umění. Umí samostatně navrhnout a zrealizovat instalaci své práce včetně prostorového řešení.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. Realizace a prezentace klauzurní práce dle zadaného tématu 2. Písemná obhajoba klauzurní práce 3. Ústí obhajoba klauzurní práce v rámci obhajob klauzurních prací 4. Zápočet z předmětu Ateliér a dílny
Doporučená literatura
  • Časopis. Leonardo. MIT Press, 1968-2007.
  • DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004.
  • Dixon, Steve. Digital Performance (A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation). MIT Press, Boston, 2007.
  • Fishwick, Paul A. Aesthetic Computing. MIT Press, 2006.
  • Katalogy. Dokumenta-Kassel, Bienalle-Benátky, Ars Electronica-Linec, EnterMultimediale-Praha.
  • Mark, Tribe; Reena, Jana. New media art. Taschen, 2005.
  • Marzona, Daniel. Conceptual Art. Taschen, 2004.
  • Mink, Janis. Duchamp Marcel. Taschen, 2001.
  • Popper, Frank. From Technological to Virtual Art. MIT Press, 2007.
  • Ruhrberg; Schneckenburger; Frickeová; Honnef. Umění 20. století (Díl 1, 2). Taschen, 2004.
  • Spielmann, Yvonne. Video (The Reflexive Medium). Frankfurt/Main, 2005.
  • Sylvia, Martin. Video Art. Taschen, 2005.
  • Wilson, Stephen. Information Arts (Intersections of Art, Science, and Technology). MIT Press, 2001.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr