Digitální technologie jsou hlavním těžištěm současné vizuální kultury. Ateliér pracuje jako laboratoř, vhodná k experimentování s médii s cílem naplnění jejich funkce jinými obsahy. Interaktivitu používáme jako fenomén vhodný k formulování vztahů. Zájem ateliéru se mohutně rozšiřuje od linie jediného média (např. fotografie) ke kombinaci mnoha médií. Hlavním tvůrčím prostředkem ateliéru jsou počítače, audiovizuální technika, internetová interaktivní instalace. Studenti mohou poznat výhody nových technologií v tvůrčích, uměleckých oblastech. Ateliér kreativně využívá informační a komunikační technologie k realizaci nových forem umění. "Umění všech smyslů".
Student umí využívat grafické programy pro zpracování digitálního obrazu a zvuku, tyto dovednosti umí použít při tvorbě svých uměleckých projektů. Zná kontexty vývoje v oblasti nových medií a současného vizuálního umění. Umí použít proces tvorby, dnes již formálně klasických postupů, vzniku objektu, instalace, performance, digitální fotografie, videa. Umí prakticky zpracovat video a audio záznam a vytvořit jednoduchou animaci. Praktické dovednosti student je schopen použít v rámci vlastních projektů. Umí prezentovat své práce na veřejnosti, spolupracovat ve skupině na různých projektech v rámci ateliéru i mimo něj.
|
-
Časopis. Leonardo. MIT Press, 1968-2007.
-
DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004.
-
Dixon, Steve. Digital Performance (A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation). MIT Press, Boston, 2007.
-
Fishwick, Paul A. Aesthetic Computing. MIT Press, 2006.
-
Katalogy. Dokumenta-Kassel, Bienalle-Benátky, Ars Electronica-Linec, EnterMultimediale-Praha.
-
Mark, Tribe; Reena, Jana. New media art. Taschen, 2005.
-
Marzona, Daniel. Conceptual Art. Taschen, 2004.
-
Mink, Janis. Duchamp Marcel. Taschen, 2001.
-
Popper, Frank. From Technological to Virtual Art. MIT Press, 2007.
-
Ruhrberg; Schneckenburger; Frickeová; Honnef. Umění 20. století (Díl 1, 2). Taschen, 2004.
-
Spielmann, Yvonne. Video (The Reflexive Medium). Frankfurt/Main, 2005.
-
Sylvia, Martin. Video Art. Taschen, 2005.
-
Wilson, Stephen. Information Arts (Intersections of Art, Science, and Technology). MIT Press, 2001.
|