Předmět: Ateliér a dílny III

» Seznam fakult » FUD » KEO
Název předmětu Ateliér a dílny III
Kód předmětu KEO/125
Organizační forma výuky Ateliér + Ateliér
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky každý akademický rok
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Thelenová Michaela, doc. Mgr.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Výuka v ateliéru Digitální média je zaměřena na práci se statickým i dynamickým digitálním obrazem a na hledání možností jejich vzájemného propojení. V průběhu čtyřletého studia pracují studenti s fotografií, videem, digitální animací, samozřejmě se svobodnou možností přesahu do médií klasických. V jednotlivých semestrech jsou řešena konkrétní témata. Prvořadým cílem ateliéru je vést studenty takovým způsobem a směrem, aby dokázali smysluplně a za využití vhodných formálních prostředků reflektovat dané téma a jasně vyjádřit myšlenku. Činnost ateliéru je soustředěna výhradně na volnou tvorbu, ovšem výuka je organizována tak, aby studenti v rámci zpracování daných projektů zároveň získávali potřebné technologické znalosti a zkušenosti při práci s konkrétními programy (Photoshop, Premiere, Flash atd.). Velká pozornost je v rámci konzultací věnována rovněž debatám o aktuálním dění v oblasti současného vizuálního umění.
- je schopen zúročit své zkušenosti a dovednosti získané v průběhu bakalářského studia - umí provést analýzu zadaných témat z hlediska konceptu a rovněž z hlediska možností jejich technického zpracování - je schopen diskuze se svými pedagogy a kolegy v rámci ateliérových konzultací - dokáže volit vhodné postupy a použití vhodných prostředků ke zpracování zadaných úkolů - dokáže originálně reflektovat zpracovávané téma s ohledem na znalosti v oblasti současného umění - dokáže systematicky zpracovávat dílčí semestrální úkoly - umí vhodně využívat digitální nástroje pro práci s fotografií, videem a zvukem - zvládá základní práci v rámci specializovaných pracovišť fakulty ve spolupráci s odborníky (audiovizuální studio, fotografický workshop)
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. Plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. Aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Barthes, Roland. Světlá komora. Archa, Bratislava, 1994. ISBN 80-86603-28-8.
  • Baumann, Z. Tekutá modernita, Praha. Praha, 2002.
  • Bordwell, David; Thompsonová, Kristin. Umění filmu, Úvod do studia formy a stylu. AMU Praha, 2011.
  • Bourriaud, N. PostProduction. Tranzit Praha, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
  • Brigit, Susan. Art Photography Now. Thames and Hudson, 2005.
  • Casetti, Francesco. Filmové teorie 1945 - 1995. AMU Praha, 2009.
  • Císař, Karel (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, Praha, 2004.
  • Cotton, Charlotte. The Photographs as Contemporary Art. Thames and Hudson, 2004.
  • časopisy - Umělec, Fotograf, Flash Art, Camera Austria, Frieze, Praesens apod. **.
  • Flusser, V. Do univerza technických obrazů. OSVU, 2001.
  • Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. Hynek, Praha, 1994.
  • Fogle, Douglas. The Last Picture Show: Artists Using Photography 1960-1982. Walker Art Centre, 2003.
  • Grau, Oliver. Virtual Art: From Illusion to Immersion. MIT Press, 2004.
  • Greene, Rachel. Internet Art. Thames and Hudson, 2004.
  • HERZOGENRATH, W., FRIELING, R. 40 year Videoart.de. Ostfildern, Hatje-Cantz, 2006.
  • Kesner, L. ml. Muzeum umění v digitální době. Argo a NG, Praha, 2000.
  • L. Kesner. Vizuální teorie. Praha, 1997.
  • McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno, 2002.
  • MONACO ,J. Jak číst film: Svět filmů, médií a multimédií.. Praha, Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
  • Paul, Christiane. Digital Art. Thames and Hudson, 2015.
  • POPPER, F. From Technological to Virtual Art. Boston, The MIT Press, 2007.
  • RUSH, M. New Media in Art. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
  • RUSH, M. New Media in Late 20th Century. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
  • RUSH, M. Video Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003.
  • Sontagová, S. O fotografii. Paseka, 2002.
  • Spector, Nancy. Contemporary Photography and Video from the Guggenheim Collection. Guggenheim Collection, 2003.
  • Struken, M.; Cartwrihht L. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009.
  • WEIBEL, P., SHAW, J. Future Cinema, The Cinematic Imaginary After Film. Boston, The MIT Press, 2003.
  • ZÁLEŠÁK, J. Umění spolupráce, VVP-AVU, Praha. Brno, Masarykova univerzita, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr