Výuka v ateliéru Digitální média je zaměřena na práci se statickým i dynamickým digitálním obrazem a na hledání možností jejich vzájemného propojení. V průběhu čtyřletého studia pracují studenti s fotografií, videem, digitální animací, samozřejmě se svobodnou možností přesahu do médií klasických. V jednotlivých semestrech jsou řešena konkrétní témata. Prvořadým cílem ateliéru je vést studenty takovým způsobem a směrem, aby dokázali smysluplně a za využití vhodných formálních prostředků reflektovat dané téma a jasně vyjádřit myšlenku. Činnost ateliéru je soustředěna výhradně na volnou tvorbu, ovšem výuka je organizována tak, aby studenti v rámci zpracování daných projektů zároveň získávali potřebné technologické znalosti a zkušenosti při práci s konkrétními programy (Photoshop, Premiere, Flash atd.). Velká pozornost je v rámci konzultací věnována rovněž debatám o aktuálním dění v oblasti současného vizuálního umění.
- je schopen zúročit své zkušenosti a dovednosti získané v průběhu zimního semestru - dokáže si sám zvolit originální a aktuální témata, které zpracuje - ještě důsledněji a poučeněji umí provést analýzu zpracovávaných témat z pohledu konceptu a rovněž z pohledu možností jejich technického zpracování - dokáže využívat své znalosti v oblasti současného vizuálního umění, které dokáže kriticky zhodnotit - je schopen diskuze s odborníky ve svém oboru z řad umělců a rovněž teoretiků - dokáže volit vhodné postupy a použití vhodných prostředků ke zpracování zadaných úkolů - umí dokonale využívat digitální nástroje pro práci s fotografií, videem a zvukem - zvládá samostatnou, profesionální práci v rámci specializovaných pracovišť fakulty (audiovizuální studio, fotografický workshop)
|
-
Barthes, Roland. Světlá komora. Archa, Bratislava, 1994. ISBN 80-86603-28-8.
-
Baumann, Z. Tekutá modernita, Praha. Praha, 2002.
-
Bordwell, David; Thompsonová, Kristin. Umění filmu, Úvod do studia formy a stylu. AMU Praha, 2011.
-
Bourriaud, N. PostProduction. Tranzit Praha, 2004. ISBN 80-903452-0-4.
-
Brigit, Susan. Art Photography Now. Thames and Hudson, 2005.
-
Casetti, Francesco. Filmové teorie 1945 - 1995. AMU Praha, 2009.
-
Císař, Karel (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, Praha, 2004.
-
Cotton, Charlotte. The Photographs as Contemporary Art. Thames and Hudson, 2004.
-
časopisy - Umělec, Fotograf, Flash Art, Camera Austria, Frieze, Praesens apod. **.
-
Flusser, V. Do univerza technických obrazů. OSVU, 2001.
-
Flusser, Vilém. Za filosofii fotografie. Hynek, Praha, 1994.
-
Fogle, Douglas. The Last Picture Show: Artists Using Photography 1960-1982. Walker Art Centre, 2003.
-
Grau, Oliver. Virtual Art: From Illusion to Immersion. MIT Press, 2004.
-
Greene, Rachel. Internet Art. Thames and Hudson, 2004.
-
HERZOGENRATH, W., FRIELING, R. 40 year Videoart.de. Ostfildern, Hatje-Cantz, 2006.
-
Kesner, L. ml. Muzeum umění v digitální době. Argo a NG, Praha, 2000.
-
L. Kesner. Vizuální teorie. Praha, 1997.
-
McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno, 2002.
-
MONACO ,J. Jak číst film: Svět filmů, médií a multimédií.. Praha, Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6.
-
Paul, Christiane. Digital Art. Thames and Hudson, 2015.
-
POPPER, F. From Technological to Virtual Art. Boston, The MIT Press, 2007.
-
RUSH, M. New Media in Art. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
-
RUSH, M. New Media in Late 20th Century. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
-
RUSH, M. Video Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003.
-
Sontagová, S. O fotografii. Paseka, 2002.
-
Spector, Nancy. Contemporary Photography and Video from the Guggenheim Collection. Guggenheim Collection, 2003.
-
Struken, M.; Cartwrihht L. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009.
-
WEIBEL, P., SHAW, J. Future Cinema, The Cinematic Imaginary After Film. Boston, The MIT Press, 2003.
-
ZÁLEŠÁK, J. Umění spolupráce, VVP-AVU, Praha. Brno, Masarykova univerzita, 2011.
|