Vyučující
|
-
Krtička Jan, MgA. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Tento prakticky zaměřený předmět seznamuje studenty se zásadami korektního zpracování digitálního videa a zvuku. A/ Video: Student získá dovednosti zacházení s video formáty, rozlišeními, komprimací a přípravou video materiálů k řadě různých účelů. Během práce na vlastních projektech si osvojí problematiku natáčení, editace, postprodukce, animace, renderingu a exportu videa včetně přípravy dvd nebo videosouborů určených na web či různé formy videoinstalací. Práce probíhá zejména v prostředí aplikací Adobe Premiere a Adobe AfterEffects, nebo Final Cut Pro. B/ Zvuk: Studenti během kurzu projdou problematikou nahrávání zvuku pro nejrůznější účely, jako jsou dialogy, ruchy, či samostatné zvukové kompozice. Seznámí se s postupy digitálního zpracování zvukových nahrávek, počítačového generování zvuku, použití midi nástrojů a další experimentální zvukové tvorby. Práce probíhá na profesionální aplikaci Pro Tools v nahrávacím a postprodukčním studiu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. Aktivní účast 2. Realizace
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuální manuály k aplikacím Adobe AfterEffects, Adobe Premiere.
-
Bláha, I. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. AMU, 2008.
-
Kopecký, P. Základy elektronického zvuku a jeho kreativní zpracování.
-
Taylor, J.B. Můj okamžik prozření: příběh ženy, která přežila svou smrt. Praha: Ikar, 2010. ISBN 978-80-249-1474-9.. Grada, 2008.
-
Tichý, V. Úvod do studia hudební kinetiky. HAMU, Praha.
|