Předmět: Ateliér a dílny V -kl.

» Seznam fakult » FUD » KEO
Název předmětu Ateliér a dílny V -kl.
Kód předmětu KEO/090
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Četnost výuky každý akademický rok
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 9
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Hanzlík Daniel, doc. Mgr.A.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Ateliér pracuje s videem jako uměleckým prostředkem, při jehož zpracování využívá převážně digitálních technik. Studium v ateliéru obsahuje práci jak se základní obrazovou kompozicí a zvukem, tak s videoprojekcemi v prostorových souvislostech nebo v audiovizuálních performancích. Umělecký charakter studia poskytuje možnost individuálního přístupu pedagogů k jednotlivým studentům. Studenti využívají specializovaná pracoviště vybavená hardwarovými a softwarovými nástroji pro zpracování videa, počítačovou animaci a tvorbu zvuku. Během studia získávají postupně orientaci v editačních prostředích od nejjednodušších kroků až po složité aplikace. Absolvent studia je výtvarný umělec technicky připravený tvořit audiovizuální díla digitálními postupy zpracování videa v široké škále možností na profesionální úrovni. Je schopný reflektovat dění na současné výtvarné scéně a aktivně se do něj zapojit, zároveň dokáže kreativně reagovat na zadání nejrůznějších typů produkcí.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

1. Realizace a prezentace klauzurní práce dle zadaného tématu 2. Písemná obhajoba klauzurní práce 3. Ústí obhajoba klauzurní práce v rámci obhajob klauzurních prací 4. Zápočet z předmětu Ateliér a dílny
Doporučená literatura
  • BROUGHER, K., MATTIS, O., STRICK, J., WISEMAN, A., ZILCER, J. Visual Music: Synaesthesia in Art and Music Since 1900. London, Thames and Hudson, 2005.
  • Císař, Karel (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, Praha, 2004.
  • COLLINS, K. Game Sound, An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design. Boston, The MIT Press, 2008.
  • DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004.
  • ELIASSON, O. Olafur Eliasson: Your Light House: Working Light, 1991-2004. Ostfildern, Hatje Cantz Publishers, 2004.
  • GOVAN, M., BELL, T. Dan Flavin: The Complete Lights, 1961 - 1996. Yale University Press, 2004.
  • GRAU, O. Virtual Art: From Illusion to Immersion. Boston, The MIT Press, 2004.
  • GREENE, R. Internet Art. Londýn, Thames & Hudson, 2004.
  • GUÉRIN, R. Cubase SX Nahrávání, úprava a mixování hudby na počítači. Brno, Computer Press, 2004.
  • HALL, D., FIFER, S., J. Illumination Video: An Essential Guide to Video Art. New York, Aperture, 2005.
  • HEIDEGGER, M. Bytí a čas. Praha, Oikoymenth, 2008.
  • HERZOGENRATH, W., FRIELING, R. 40 year Videoart.de. Ostfildern, Hatje-Cantz, 2006.
  • HESS, R. Essential Blender. Amsterdam, Blender Foundation, 2008.
  • KUENZLI, E., R. Dada and Surrealist Fim. Boston, The MIT Press, 1996.
  • LEONARDO. Journal of Arts, Sciences and technology, časopis. The MIT Press.
  • PAUL, Ch. Digital Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003.
  • POPPER, F. From Technological to Virtual Art. Boston, The MIT Press, 2007.
  • REBENSHIED, S. Macromedia Flash 8 Professional. Brno, Computer Press, 2007.
  • RUSH, M. New Media in Art. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
  • RUSH, M. New Media in Late 20th Century. Londýn, Thames & Hudson, 2005.
  • RUSH, M. Video Art. Londýn, Thames & Hudson, 2003.
  • WARDRIP-FRUIN, N., HARRIGAN, P. First Person, New Media as Story, Performance, and Game. Boston, The MIT Press, 2006.
  • WARTMANN, C. Blender Gamekit 2. Amsterdam, Blender Foundation, 2008.
  • WEIBEL, P., SHAW, J. Future Cinema, The Cinematic Imaginary After Film. Boston, The MIT Press, 2003.
  • WILSON, S. Information Arts. Boston, The MIT Press, 2006.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr