Vyučující
|
-
Kopřiva Pavel, doc. Mgr.A. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Digitální technologie jsou hlavním těžištěm současné vizuální kultury. Ateliér pracuje jako laboratoř, vhodná k experimentování s médii s cílem naplnění jejich funkce jinými obsahy. Interaktivitu používáme jako fenomén vhodný k formulování vztahů. Zájem ateliéru se mohutně rozšiřuje od linie jediného média (např. fotografie) ke kombinaci mnoha médií. Hlavním tvůrčím prostředkem ateliéru jsou počítače, audiovizuální technika, internetová interaktivní instalace. Studenti mohou poznat výhody nových technologií v tvůrčích, uměleckých oblastech. Ateliér kreativně využívá informační a komunikační technologie k realizaci nových forem umění. "Umění všech smyslů".
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
1. Realizace a prezentace klauzurní práce dle zadaného tématu 2. Písemná obhajoba klauzurní práce 3. Ústí obhajoba klauzurní práce v rámci obhajob klauzurních prací 4. Zápočet z předmětu Ateliér a dílny
|
Doporučená literatura
|
-
DE OLIVEIRA, N., OXLEY, N., PETRY, M. Installation Art in the New Milennium. Londýn, Thames & Hudson, 2004.
-
Ruhrberg; Schneckenburger; Frickeová; Honnef. Umění 20. století (Díl 1, 2). Taschen, 2004.
|