Předmět: Workshop produkce v KKO III

» Seznam fakult » FUD » KDT
Název předmětu Workshop produkce v KKO III
Kód předmětu KDT/FU151
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 8
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Machová Adéla, MgA. Ph.D.
  • Loziak Aleš, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Rozvoj partnerství a spolupráce, péče o dlouhodobé vztahy v kulturním a kreativním prostředí, partnerství a užití tzv. fundraisingového argumentu 2. Možnosti využití výstupů a zkušeností s pořádáním a produkcí akcí pro posílení budoucí spolupráce, práce s výstupy akce (data, mediální ohlasy, ohlasy publika) ? zadání individuálního úkolu: příprava krátké vizuální prezentace a ústní představení realizace vybrané akce 3. Prezentace zadaného úkolu a diskuze k tématu komunikačního potenciálu směrem k rozvoji partnerství přinášející různé výhody a příležitosti 4.-5. Specifické kulturní znaky a identifikace subkultur a stylů v kulturních a kreativních procesech ve sféře KKO, zadání referátů o vybrané subkultuře s ohledáváním společensko-kulturních souvislostí, funkce, charakteristik a konkrétních výstupů v různých tvůrčích projektech 6. Klíčové dovednosti a nástroje pro event manažera, založení struktur a procesů při pořádání akce - strategické plánování 7. Tvorba konceptu doprovodné sekce kulturně profilované akce (rozdělení do 2-3 skupin a zadání skupinového úkolu: produkční a dramaturgické zajištění programové sekce vybrané akce) - vymezení účelu a rozsahu, stanovení cílů události a očekávaných výsledků, vytvoření konceptu události za pomocí moodboardu a určení vizuální i obsahové zapamatovatelnosti pro budoucí publikum 8. Práce v produkčních skupinách - Definování formátu a rozsahu události a jejich témat, vytvoření týmu a příprava na zahájení projektu, delegování úkolů 9. Produkce dílčích akcí a komunikace s hosty zajištující doprovodný program, příprava seznamu dodavatelů / smluvních partnerů a příprava rozpočtu, report produkční práce na úkolu dle skupin 10. Technická kontrola a zkouška systémů, nastavení vybavení, vizuální identifikace, efektivní logistika a dohled nad týmem, časový harmonogram konání akce, ověření plánovaného rozpočtu a jeho aktualizace 11. Vytváření checklistů pro kontrolu připravenosti na začátek akce, jejich dílčí průběh a zvolené milníky produkčně zajišťované akce, práce v produkčních skupinách 12. Zanedbané momenty ukončení akce nebo projektu - bez evaluace a bez poděkování, a jejich následky

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Kurz se zaměří jednak na otázky výhod a případných nevýhod partnerské spolupráce, jednak na partnerství navazující potenciál mezioborovosti a variability kulturních a kreativních výstupů. Student se naučí vyhodnotit priority partnerství v kulturních a kreativních odvětvích, a to nejen z pozice produkční práce, ale celkového rozvoje instituce či formátu akce, které je součástí jako týmový hráč. Dále se naučí rozlišovat subkultury a pracovat s jejich identitou, jak pro komunikační, tak produkční záležitosti. Získá schopnost komunikovat a spolupracovat s různorodými skupinami i jednotlivci a s jejich specifickými nároky v rámci rozvíjené spolupráce na produkci kulturního nebo kreativního produktu. Bude umět vytvořit checklisty a dodat položky pro plánovaný rozpočet.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházející z konkrétní anotace předmětu a směřující k naplnění profilu absolventa.
Předpoklady
úspěšné absolvování předchozího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta

Doporučená literatura
  • ALLEN, Johnny, O'TOOLE, William, HARRIS, Robert, MCDONNELL, Ian (eds.). Festival & special event management. Wiley Australia tourism series. Milton: Wiley Australia tourism series, 2011. ISBN 978-1-74216-461-8.
  • ČAKRT, Michal. Typologie osobnosti pro manažery: manažerské styly, rozhodování, komunikace, konflikty, týmová práce, time management a změny. Praha: Portál, 2024. ISBN 978-80-262-2133-3.
  • HEDBIGE, Richard. Subkultura a styl. Praha: Dauphin, 2012. ISBN 978-80-7272-197-9.
  • MACHOVÁ, Adéla, DELUIGI, Rosita (eds.). Horizons of Interest. Ústí nad Labem, Macerata: FUD UJEP, 2022. ISBN 978-80-7561-386-8.
  • PLAMÍNEK, Jiří. Synergický management: vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Praha: Argo, 2000. ISBN 80-7203-258-5.
  • SEDLÁČEK, Tomáš, ORRELL, David, CHLUPATÝ, Roman. Soumrak homo economicus. Praha: Double (65. pole), 2012. ISBN 978-80-87506-07-3.
  • SHONE, Anton, PARRY, Bryn. Successful event management: a practical handbook. Hampshire: Cengage, 2019. ISBN 978-1-4737-5911-4.
  • STURKEN, Marita, CARTWRIGHT, Lisa. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-556-1.
  • 518, Vladimir. Kmeny 90: městské subkultury a nezávislé společenské proudy v letech 1989?2000. Praha: BiggBoss, 2016. ISBN 978-80-906019-9-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr