|
Vyučující
|
-
Stolárová Lenka, Mgr.
-
Pavlíček Tomáš, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Historický kontext dobového posunu k veřejným obrazárnám a galeriím. 19. století. 2. Vývoj architektury výstavních prostor v 19. století, způsob vystavování. Vybrané příklady. 3. Vývoj a změny v secesním období na přelomu 19. a 20. století. 4. Situace mezi dvěma světovými válkami. Proměna paradigmatu. 5. Funkcionalismus jako souhrnný pojem pro změny v architektuře. 6. Historický kontext změn po 2. světové válce. 7. Internacionální styl. Minimalismus. 8. Vliv významných soukromých sběratelů na architekturu výstavních prostor (př. Guggenheim). 9. Postmoderna a její vliv na proměnu koncepce výstavy. 10. Architektura muzeí a galerií od 90. let. 11. Projekty konverzí na galerie či muzea. 12. Exkurze.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Jednosemestrální kurz je zaměřen na seznámení a praktické osvojení interpretačních metod ikonografie a ikonologie. Přednášky jsou věnovány historickému vývoji a proměnám těchto metod od jejich vzniku do současnosti, včetně praktické analýzy vybraných textů používajících tyto metody. Přednáškový cyklus je tvořen interaktivně v kombinaci přednášek a přednáškového semináře založeném na principu "reading-group". Druhá, praktická část kurzu bude věnována analýzám kurátorských konceptů vybraných výstav. Hlavním hodnotícím kritériem těchto analýz budou otázky související s námětem a obsahem uměleckých děl, které mohou být konstitutivním faktorem výstavních konceptů.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
|