| Název předmětu | Public Relations; Fundraising |
|---|---|
| Kód předmětu | KDT/FU122 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Aspekty a formáty zprostředkování umění - tradiční a inovativní přístupy, výhody participace. 2. Cílení a realizace propagačních aktivit - cílové skupiny a strategie předání informace, výstupy a indikátory, moment dokumentace a jeho průběžná i následná využitelnost. 3. Verbální a neverbální komunikace - sebeprezentace jako prvotní komunikační nástroj - pravidla jednání, obsah prezentace a její efektivní využití pro úvodní zaujetí potenciálního zákazníka či sponzora. 4. Komunikační dovednosti pro umělecký provoz - aspekty psané formální a neformální komunikace (žádost, nabídka, poptávka, portfolio, formální dopis sponzorům či partnerům, pozvánka) pro PR a FR účely. 5. Reprezentace - utváření významů, kódování a čtení vizuálních znaků, média v každodenním kulturním provozu. 6. Značka jako prostředek komunikace - branding, tj. značka jako komunikační nástroj, tvorba významu v rámci marketingového dosahu, značka jako produkt a jako organizace, osobnost značky, positioning. 7. Mediální realita - práce s médii, udržitelnost vzájemných vztahů, mediální komunikace, reklama, partnerství, práce na sociálních sítích a komunikační potenciál, dlouhodobá komunikační strategie. 8. Systémy v rámci Public Relations - časový plán, média mix a komunikační nástroje, formáty propagace. 9. Základy fundraisingu (FR) - fundraising uměleckých projektů, FR pravidla, fundraisingový argument. 10. Nástroje fundraisingu dle poskytujících zdrojů, motivace dárců a vytváření základní FR prezentace. 11. Personální zajištění fundraisingu a tvorba FR plánu pro podporu akce. 12. Prezentace referátů - FR prezentace pro zvolenou cílovou skupinu.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Výstupy z učení |
|
V rámci kurzu se výuka se soustředí na získání přehledu o možnostech využití marketingového nástroje public relation (PR) v kulturních organizacích, seznamuje s potenciálem brandu v oblasti dlouhodobého marketingu. Je doplněna o praktická cvičení a plánování propagace aktivit či činností organizace, tvorbu komunikačních nástrojů. Rozvíjí kompetence pro komunikaci a sebeprezentaci v rámci umělecko-kulturního provozu a dovednost práce s informacemi a jejich využitím ke stanovenému záměru. Dále seznámí se způsoby a nástroji fundraisingu v oblasti kultury, naučí se vytvářet FR plán a motivační strategie směrem k potenciálním dárcům či sponzorům.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru. |
| Předpoklady |
|
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|