|
Vyučující
|
-
Kořínek David, prof. doc. Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Počátky kinematografie (od fotografie k zachyceni pohybu), Muybridgovy experimenty. 2. Film a avantgarda (vliv dada, surrealismu, abstraktní film, cinema pur), filmy Vikinga Eggelinga. 3. Montážní škola, Dziga Vertov: Muž s kinoaparátem. 4. Film a expresionismus, Robert Wiener: Kabinet doktora Caligariho. 5. Francouzská nová vlna a Levý břeh, Chris Marker: La Jetée. 6. Nový Hollywood. 7. Videoart, Fluxus, Nam June Paik. 8. Film a postmoderna, David Lynch: Modrý samet. 9. Video, nová média a videoesej, Harun Farocki. 10. Postinternet, Steyerl, Atkins, Henrot. 11. Pohyblivý obraz, herní průmysl a umělá inteligence, Cory Arcangel, Ian Cheng. 12. Kinematografie platforem, seriál Prsteny moci.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Kurz seznamuje studenty a studentky s milníky historie pohyblivého obrazu s ohledem na širší oblast umění, především výtvarné. Každé téma je rozděleno do dvou částí. První je věnováno přednášce s důrazem na dobový kontext tématu, přístup vybraných tvůrců a souvislost s uměním konkrétní doby. Další část je pak věnována analýze konkrétních ukázek a debatě nad nimi. Debata rozšiřuje pole mimo rámec vymezený přednáškou. Posluchači tak získávají ucelený přehled o vývoji pohyblivého obrazu od kinematografie, přes umění videa a nových médií až po dnešní situaci. kdy je pohyblivý obraz jedním z dominantních druhů umění. Kurz tak sleduje mimo jiné funkci pohyblivého obrazu vzhledem k místu jeho uvedení (kinosál, výstava, on-line) a různým způsobům percepce.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
|