|
Vyučující
|
-
Štěch Adam, Mgr.
-
Imr Mráziková Eva, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky, základní pojmy. 2. Proměny grafických výstupů galerijního provozu. 3. Typy edičních výstupů a tiskovin. 4. Pozvánka a plakát. 5. Leaflet, tiráž, informační leták. 6. Odborná publikace a katalog. 7. DTP příprava - přednáška odborníka z praxe. 8. Tisk - exkurze. 9. Digitální dokumenty, platformy a digitalizace dokumentů. 10. Prezentace, elektronické výstupy. 11. Digitalizace archivu - přednáška odborníka z praxe. 12. Prezentace vlastních projektů - kolokvium.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
V rámci výuky tohoto předmětu získají studenti základní informace o tvorbě dokumentů a tiskovin s ohledem na výstavní provoz a výtvarné umění. Kurz přiblíží základní typy edičních výstupů - odborná publikace, katalog, leaflet, pozvánka, plakát ad. Frekventanti kurzu získají informace o grafických formátech (předtisková příprava dokumentů) a dalších dílčích krocích přípravy a realizace edičního výstupu, a to především na základě praktických ukázek. Část kurzu je věnována digitálním formátům a formám prezentací, které budou realizovány i v rámci vlastní tvůrčí činnosti. Kurz je rovnoměrně rozdělen mezi teoretické přednášky a semináře s prezentacemi osobností, odborníků nebo zástupců institucí.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Předpoklady
|
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
|
|
Doporučená literatura
|
-
AMBROSE, G.; HARRIS, P. Tisk a dokončovací práce. Grafický design. Computer Press Praha, 2011.
-
COLLINS, K. Game Sound, An Introduction to the History, Theory, and Practice of Video Game Music and Sound Design. Boston, The MIT Press, 2008.
-
HORNÝ, S. Od DTP k pre-pressu, průvodce světem tvorby dokumentů. Grada, 1997.
-
Kesner, L. Muzeum umění v digitální době. Argo a NG Praha, 2000.
-
Swan, L. J. Art Information and the Internet. Routledge, London, 2005.
|