Předmět: Produkce a marketing kultury II

» Seznam fakult » FUD » KDT
Název předmětu Produkce a marketing kultury II
Kód předmětu KDT/FU111
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Machová Adéla, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Marketingový komunikační mix a jeho specifika pro kulturní provoz. 2. Marketingový plán pro malé organizace. 3. Základy online marketingu jako podpůrného propagačního nástroje uměleckých a kulturních projektů. 4. Obsahový online marketing - web a sociální sítě. 5. Marketingový výzkum a jaké je jeho využití v produkci kultury. Techniky marketingového výzkumu pro kulturní sektor. 6. Projekt a projektové myšlení, životní cyklus, cíle a úlohy v projektovém managementu. 7. Základy finančního managementu pro kulturní projekty. 8. Životní cyklus projektu a výzvy na cestě k podpoře a budoucí realizaci. 9. Projektové řízení - teoretické minimum projektového manažera, předprojektová příprava a projektový záměr. 10. Plánování projektu - struktura členění činností a aktivit jedinců a týmu, time management. 11. Realizační fáze projektu - komunikace v projektu, strategie propagace, dokumentace a monitoring.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Výuka se soustřeďuje na praktické zvládnutí marketingové komunikační strategie, která je dobře uplatnitelná v kurátorské praxi, včetně nástrojů a metod vhodných a využívaných v rámci propagace umělecké akce. Nově osvojené kompetence samostatné práce v oblasti marketingu a produkce umožní studentům provádět základní marketingovou činnost, analyzovat konkrétní situace, navrhovat řešení a podílet se na stanovování marketingových cílů. Součástí praktické výuky je vytváření marketingového plánu a dále získají základy finančního managementu. Managment a marketing kulturních produktů je rozvíjen pomocí projektového managementu. Studenti se naučí naplánovat projekt a jeho cíle, rozlišovat kvantitativní a kvalitativní výstupy, předvídat rizika s projektem spojená.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • BÁRTA, L. Sami v moři konkurence. BizBooks, Brno, 2019.
  • FERRARO, J. Project Management for Non-Project Managers. Amacom, New York, 2012.
  • FIELDING, P. J. Vstříc úspěchu - Jak správně řídit projekty. Lingea s. r. o., Brno, 2020.
  • FORET, M.; MELAS, D. (eds.). Marketingový výzkum. Grada, Praha, 2021.
  • HOARE, N. (ed.). The New Curator: Researcher - Commissioner - Keeper - Interpreter - Producer - Collaborator. Laurence King Publishing, London, 2016.
  • RUF, B.; SLYCE, J. (eds.). Size Matters! (De)growth of the 21st Century Art Museum. Koenigs Book, London, 2017.
  • SVĚTLÍK, O. Marketing - cesta k trhu. VŠPP, Praha, 2018.
  • YOUNG, M. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Svojtka & Co. s. r. o., Praha, 2018.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr