Předmět: Produkce a marketing kultury I

» Seznam fakult » FUD » KDT
Název předmětu Produkce a marketing kultury I
Kód předmětu KDT/FU110
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Machová Adéla, MgA. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Úvod do managementu umění - kulturní politika a arts managment. 2. Obecné principy manažerské práce, klíčové oblasti managementu (plánování, organizování, vedení, kontrola). 3. Plánování - poslání, vize, cíle, plán jako cíl, metody analýzy. 4. Strategické plánování v kulturní sféře. 5. Organizační procesy a úloha evaluace. 6. Art management a organizační struktury - prostředí a organizační systémy. 7. Manažerské funkce a role, styly řízení a management změny, reportování, identifikace a analýza rizik. 8. Publikum aneb zákazníci v kulturních a kreativních odvětvích. 9. Prostředí art marketingu, typy trhů, marketingové produkty. 10. Branding a positioning - budování značky a konkurenceschopnost. 11. Marketingové strategie - marketingové nástroje (marketingové mixy). 12. Marketingová komunikace a její nástroje.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Výstupy z učení
Výuka je věnována manažerským aspektům v umělecké práci a produkci kulturních aktivit, seznamuje posluchače s organizačními systémy v kulturním prostředí, jejich strukturami a formami řízení. Studenti si osvojí procesy analýzy, evaluace, naučí se rozpoznávat a vyhodnocovat rizika v souvislostech s produkcí kultury. Dále se seznámí s terminologií art marketingu a získají přehled o hlavních komunikačních kategoriích. Cílem je představit jak fungování marketingového trhu a jeho strategií, tak nástroje využívané v rámci publicity v oblasti kultury.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • GEORGE, A. The curator's handbook: museums, commercial galleries, independent spaces.. Thames & Hudson, London, 2015.
  • HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. Disk, (Akademie múzických umění), V Praze: KANT pro AMU, 2009. ISBN 978-80-7437-008-3.
  • KAISER, M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce. Institut umění - Divadelní institut, Praha, 2009.
  • Karlíček, M. a kol. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • O´BRIEN, D. Kulturní politika - Management, hodnoty a modernita v kreativních průmyslech. Barrister & Principal, Brno, 2015.
  • RESCH, M. Management of Art Galleries. Phaidon Press Limited, London, 2018.
  • ŠULEŘ, O. 100 klíčových manažerských technik, vedení lidí, rozhodování a organizování. Computer Press, Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2173-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr