1. Úvodní semestrální setkání a stanovení semestrálního plánu. 2. Rekapitulace tématu a prezentace výběru umělců; společná diskuse nad výběrem, příprava grantové žádosti. 3. Kontaktování umělců, analýza komunikace s umělci, výběr uměleckých děl / projektů, výběr architekta a grafika. 4. Detailní produkční plán. 5. Počátek realizace projektu a komunikace s galerijní institucí. 6. Sběr dat (životopisy autorů, přehled jejich děl, tematické rešerše a analýzy). 7. Diskuse nad databází, detailní rozdělení týmových kompetencí a stanovení časového harmonogramu závěrečné fáze. 8.?11. ?Horká fáze? realizace skupinové výstavy ? koordinace komunikace s autory a galerijní institucí, pojištění a transport uměleckých děl, architektura a instalace výstavy, tisk pozvánek a doprovodných tiskovin, online prezentace projektu, PR aktivity, komunikace s médii, realizace vernisáže a doprovodného programu, deinstalace.
|
Čtyřsemestrální kurz Kurátorský workshop I-IV představuje páteřní předmět výuky studijního programu a zcela zásadní část jejího povinného základu. Studentky a studenty seznamuje s komplexní problematikou kurátorských aktivit po teoretické i praktické stránce. Na základě osvojených vědomostí se student/ka seznamuje v moderovaném procesu přímo s galerijním provozem, spolu s ostatními stanovuje ročníkové téma, zvládá týmovou spolupráci s distribucí kompetencí, definuje a připravuje kurátorský záměr, výběr umělců/umělkyň, finanční rozvahu, realizaci výstavy a strategii PR atd. Studenti v rámci druhého semestru aplikují společně zvolené téma na konkrétní výběr autorek a autorů a adaptují jej na konkrétní galerijní prostor. V závěru semestru projekt realizují, komunikují s médií i s veřejností, sestavují doprovodný program a zpracovávají zpětnou vazbu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
-
APPADURAI, A. The Future as Cultural Fact: Essays on the Global Condition. Verso, London, New York, 2013.
-
BAL, M. Exhibition-ism: Temporal Togerness. Sternberg Press, Berlin, 2021.
-
Bishop, Claire. Installation art: a critical history. 2005. ISBN 978-1854375186.
-
CIPORANOV, D.; KULKA, T. (eds.). Co je umění? Texty angloamerické estetiky 20. století.. Pavel Mervart, Praha, 2011.
-
CÍSAŘ, K. (ed.). Co je fotografie?. Hermann, Praha, 2004.
-
DROSCHL, S.; STARK, F.; EGGER, CH., MOLLER, O.; BELLENBAUM, R. The only performances that make it all the way: Yes, but is it performable?. Sternberg Press, Berlin, 2020.
-
ELKINS, J. Vizuální teorie: současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. H & H, Jinočany, 2005.
-
FOSTER, H.; KRAUSSOVÁ, R.; BOIS Y. A.; BUCHLOH, B. H. D. Umění po roce 1900: Modernismus, antimodernismus, postmodernismus.. První. Slovart, Praha, 2007.
-
Greenberg, B.; Ferguson, B. W.; Nairne, S. Thinking about Exhibitions. Routledge, 1996.
-
Marincola, P. (ed.). Curating now: Imaginative Practice / Public Responsibility. Philadelphia Exhibitions Initiative, 2001.
-
MEYER-KRAHMER, B. Hospitality - Hosting Relations in Exhibitions. Cultures of the Curatorial 3. Sternberg Press, Berlin, 2016.
-
O´KANE, P. History in Contemporary Art and Culture.. Routledge, London, 2022.
-
Sturken, M.; Cartwright, L. Studia vizuální kultury. Praha, 2009.
-
VIRILIO, P. Estetika mizení. Pavel Mervart, Červený Kostelec, 2010.
-
WADE, G. (ed.). Curating in the 21st Century. The New Art Gallery, Walsall - Wolverhampton, 2000.
|