|
Vyučující
|
-
Machová Adéla, MgA. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do projektového myšlení, myšlenkové mapy, definice projektových aktivit a charakteristika cílů 2. Terminologie projektového řízení ? projektový manažer, role a cíle projektu, cílové skupiny, rozlišování zdrojů 3. Projektové metodologie a přístupy ? srovnání tradičních a agilních metod 4. Životní cyklus projektu a příležitosti ? fáze projektu, typy otevřených výzev, překážky na cestě k podpoře 5. Zahájení a odůvodnění projektu ? hierarchie projektových cílů a základní projektové otázky 6. Přípravná fáze ? analýza grantových příležitostí, projektová charta, projektový plán, kvalita projektu 7. Plánování projektu ? struktura aktivit a činností jednotlivců i týmu, časová posloupnost, matice odpovědnosti 8. Plánování projektu ? plánování nákladů, demonstrace aplikace vybraných technik v plánovacích procesech 9. Projektové řízení ? teoretické minimum pro projektového manažera 10. Fáze realizace projektu ? zahájení (kick-off), operativní řízení, řízení projektové komunikace 11. Fáze realizace projektu ? projektová dokumentace během realizace, propagační strategie, monitoring médií 12. Řízení projektových rizik ? identifikace, vykazování rizik, analytické strategie, stanovení priorit, monitoring
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
Výuka kurzu vedeného v anglickém jazyce se soustředí na prohloubení znalosti a dovednosti z oblasti arts managementu a projektového řízení, seznamuje s postupnými kroky přípravy projektu. Posluchač se naučí naplánovat a komunikovat projekt (základní ideu, cíle a výstupy projektu) v cizím (anglickém) jazyce ? pojmenovat kvantitativní a kvalitativní výstupy, argumentovat rizika s projektem spojená, formálně zpracovávat žádost o podporu projektu a připravit jednoduché finanční reportování. Získají základní dovednosti pro řízení projektu v anglickém jazyce. Součástí výuky budou praktické příklady a studenti připraví návrh grantového projektu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka
|
|
Doporučená literatura
|
-
BERKUN, Scott. Making Things Happen: Mastering Project Management. O´Reilly, Bei, 2008.
-
COOKE, Helen; TATE, Karen. The McGraw-Hill 36-Hour course: project management. McGraw-Hill, New York, 2011.
-
FERRARO, Jack. Project Management for Non-Project Managers. Amacom, New York, 2012.
-
GEORGE, Adrian. The Curator´s Handbook: Museum, Commercial Galleries, Independent Spaces. Thames & Hudson, London, 2015.
-
HELDMAN, Kim. Project Management Jumpstart. Indianapolis, Wilej, 2018. ISBN 978-1119472223.
-
RESCH, Magnus. Management of Art Galleries. Phaidon Press Limited, London, 2018. ISBN 9780714877754.
-
SCHMIDT, Terry. Strategic Project Management Made Simple: Practical Tools for Leaders and Teams. Wilej, New York, 2009.
|