|
Vyučující
|
-
Machová Adéla, MgA. Ph.D.
-
Nitsche Martin, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Iniciační setkání s garantem a zahraničním pedagogem, nastavení pravidel komunikace. 2. Seznámení s technickým zázemím kurzu i s provozem FUD a Domu umění. 3. Prezentace díla zahraničního pedagoga, nástin semestrálních úkolů. 4. Vymezení komunikační strategie a vymezení semestrálních úkolů. 5. Prezentace a rozbor uměleckých projektů participujících studentů. 6. Prezentace a rozbor uměleckých projektů participujících studentů. 7. Prezentace a rozbor uměleckých projektů participujících studentů. 8. Prezentace a rozbor uměleckých projektů participujících studentů. 9. Diskuse a participace na přípravě realizace uměleckého projektu hostujícího pedagoga. 10. Analýza a interpretace chystaných uměleckých děl. 11.-12. Prezentace, rozbor a klasifikace pracovní činnosti studenta a jeho realizovaného díla.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
|
Výstupy z učení
|
V semestrálním kurzu se studenti seznámí s principy komunikace, prezentace konceptu a realizace uměleckého díla, obhajoby vlastní práce a základy akademického psaní v cizím jazyce - angličtině. Semestrální výuka v tomto kurzu vytváří inspirativní doplněk k základní ateliérové výuce představující silný potenciál rozvoje internacionalizace v podobě osobního motivačního impulsu vedoucího k další odborné komunikaci a strukturované akademické konverzaci v anglickém jazyce i jako příklad institucionálního rozvoje podmíněného spoluprací s výraznými uměleckými i pedagogickými osobnostmi ze zahraničních univerzit / uměleckých akademií i odborníků z umělecké praxe. Zahraniční pedagogové jsou fakultou vybíráni na základě open callu a jejich participace na programu je hrazena buď z programu krátkodobých kontraktů či prostřednictvím DPP. Během pedagogického semestrálního pobytu je přizvaný odborník motivován realizovat v infrastruktuře fakultních dílen umělecké dílo a to potom vystavit v Domě umění (DUÚL). Studenti se tak přirozenou formou setkávají s vyzrálými uměleckými osobnostmi, s nimiž komunikují jak o svém projektu, tak i o umělecké realizaci a o prezentaci uměleckého díla hostujícího pedagoga.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
|
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka
|
|
Doporučená literatura
|
-
Alliez, É. Duchamp Looked at (From the Other Side). MIT Press, 2019.
-
Behnke, Ch.; Kastelan, C.; Knoll, V.; Wuggening, U. Art in the Periphery of the Center. Sternberg Press, 2016.
-
BELL, D. Research in the Creative and Media Arts. Challenging Practice. Rotledge, 2019.
-
DAVIES, J. Abstract Painting. The Elements of Visual Language. Jane Davies Publications, 2017.
-
Navas, E. Art, Media Design, and Postproduction. Open Gidelines on Appropriation and Remix. Routledge, 2018.
-
Phaidon Editors. Anatomy. Exploring the Human Body. Phaidon, 2019.
-
Phaidon Editors. Vitamin P3. New Perspectives in Painting. Phaidon, 2019.
-
Wiggins, E. Bradley. The Discursive Power of Memes in Digital Culture. Ideology, Semiotics and Intertextuality. Routledge, 2019.
|