| Název předmětu | Architektura a design II |
|---|---|
| Kód předmětu | KDT/FU032 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Internacionální sloh. Minimalismus Miese van der Rohe. Rozvoj funkcionalistických myšlenek v USA po roce 1945. 2. První kritické ohlasy na tzv. Internacionální sloh. Brutalismus. Peter a Alison Smithson. Posuny v tvorbě Le Corbusiera v 50. letech. 3. Varianta pozdní moderny. Brazilská varianta funkcionalismu. Začátky postmoderního proudu v architektuře Robert Venturi, Charles Jencks atd. 4. Vývoj architektury v Československu do konce 60. let. 5. Nové proudy architektonického a urbanistického uvažování. Metabolismus. High Tech. Dekonstruktivismus. 6. Nové proudy architektonického a urbanistického uvažování. Metabolismus. High Tech. Dekonstruktivismus II. 7. Urbanistické koncepce moderního a současného města. 8. 90. léta v architektuře. Proměna paradigmatu ve střední a východní Evropě. 9. Regionalismus v architektuře. 10. Spojení designu a architektury v 2. pol. 20. století a na počátku milénia. 11. Příklady současných proudů v architektuře.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Výstupy z učení |
|
Cyklus přednášek a cvičení, kterými pokračuje přehled vývoje architektury a designu ve druhé polovině 20. století až do současnosti. Diskutovány budou základní vývojové trendy, pokračující technologická proměna architektury a stavebnictví. Dále se přednáška bude zabývat proměnou enviromentální situace a jejím vlivem na proměnu architektury a městského prostoru. Tematicky spolu s rozvojem architektury budou diskutovány také posuny v designu a v přístupech k němu.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru |
| Předpoklady |
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Docházka |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|