Vyučující
|
-
Szoboszlai János György, PhD., M.A.
|
Obsah předmětu
|
1. Pozice umělce v rámci (vznikající: od vysoké školy po galerii). 2. Pozice umělce v rámci (stanoveno: od galerie po sbírku). 3. Umění jako institucionální kritika (historické). 4. Umění jako institucionální kritika (současné). 5. Současná kulturní politika (EU). 6. Současná kulturní politika post-soc regionu 7. Současné institucionální a kurátorské pozice post-soc regionu 1. 8. Současné institucionální a kurátorské pozice post-soc regionu 2. 9. Současný diskurz o dějinách umění v post-soc regionu 1. 10. Současný diskurz o dějinách umění v post-soc regionu 2. 11. Aktuální tendence výtvarného umění v post-soc regionu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Based on the course The Institutional Frame of Contemporary Art and Design I, this course tought in English introduces the basics of relevant theories related to contemporary art, presents current cultural policies, explains the art practice as institutional criticism. The course also offers the basics of contemporary project management. The scope of the subjects are global in terms of reference, however, special attention is paid to the conditions of the countries of the post-soc region. All the subject matters of the lectures are supported by glossary, bibliography and case studies. The aim is to assist emerging artists, designers and curators to act as full time art and design professionals within the context of the current political, economical and cultural tendencies.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru
|
Předpoklady
|
Úspěšné absolvování předchozího studia
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Docházka
|
Doporučená literatura
|
-
Beata Hock, Anu Allas. Globalization East European Art Histories. Routledge, 2018.
-
Laura Hoptman and Tomáš Pospiszyl. Primary Documents, A Sourcebook for Eastern and Central European Art since the 1950s. MOMA, NY, 2002.
-
Piotr Piotrowski. Art and Democracy in Post-Communist Europe. London, Reaktion Books, 2012.
-
Piotr Piotrowski. In the Shadow of Yalta: Art and the Avant-garde in Eastern Europe. London, Reaktion Books 1945-1989, 2009.
-
Zdenka Badovinac. Comradeship: Curating, Art, and Politics in Post-Socialist Europe. Independent Curators International (ICI), 2019.
|