Předmět: Visual Communication II

» Seznam fakult » FUD » KDT
Název předmětu Visual Communication II
Kód předmětu KDT/870
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Szoboszlai János György, PhD., M.A.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na jedno konkrétní médium komunikace mezi uměním a společností: výstava. Kurz poskytuje základní pojmy z muzejních a výstavních studií (výstava, diskurzivita, bílá krychle, financování, interpretace, kurátorství, vzdělávací obrat, performativita). 1. Činnost Haralda Szeemana. 2. Vzdělávací instituce kurátorských studií. 3. Kurátorský obrat. 4. Kurátorské praktiky. 5. Vzdělávací obrat. 6. Autorství kurace. 7. Výstavní studie: relevance, výzkum, koncepce, projektová vize, komplexní projektové řízení. 8. Výstavní studie: finanční plán, kontrola rozpočtu, finanční správa. 9. Výstavní studie: veřejné financování a sponzorství, komunikace. 10. Teorie muzejní kritiky. 11. Umělecká praxe jako institucionální kritika (Buren, D., Haacke, H., Broodthaers, M., Hirst., D.).
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

Rozprava
Doporučená literatura
  • Belting, H. Global Art as Contemporary Art. The Global Art World - Audiences, Markets, and Museums. Osfildern Hatje Canz, 2009.
  • Bennett, T. The Exhibitionary Complex - The Birth of the Museum: History, Theory, Politcs. New York, Routledge, 1995.
  • Bourriaud, N. Esthétique Relationelle. Dijon, 1998.
  • Edson, G. and Dean, D. The Handbook for Museums. Routledge, London and New York, 1994.
  • Greenberg, R.; Ferguson, B. W.; Mairne, S. Thinking about Exhibitions. Routledge, 1996.
  • Harding, A. ed. Curating - The Contemporary Art Museum and Beyond. Art & Design 52/1997, 1997.
  • Kester, G. Conversation Pieces: The Role of Dialogue in Socially Engaged Art. Theory inContemporary Art Since 1985, Blackwell, 2008.
  • Obrist, H. U. A Brief History of Curating. Zürich-Dijon, JRP Ringier-Les Presses, 2008.
  • O´Doherty, B. . Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space. University of California Press, 1999.
  • O´Neill, P. . The Curatorial Turn: From Practice to Discourse. In. Issues in Curating Contemporary Art and Performance. Intellect Books, Bristol, 2007.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr