Předmět: Visual Communication I

» Seznam fakult » FUD » KDT
Název předmětu Visual Communication I
Kód předmětu KDT/869
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Szoboszlai János György, PhD., M.A.
Obsah předmětu
Přehled látky je obsažen v anotaci předmětu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na jedno konkrétní médium komunikace mezi uměním a společností: výstava. Kurz poskytuje základní pojmy z muzejních a výstavních studií (výstava, diskurzivita, bílá krychle, financování, interpretace, kurátorství, vzdělávací obrat, performativita). 1. Museion, sbírka, studiolo, knihovna, Wunderkammer. 2. Stručná historie muzea: Soukromé sbírky. 3. Stručná historie muzea: Soukromá muzea. 4. Stručná historie muzea: Veřejná muzea. 5. Stručná historie muzea: Veřejná reaktivní muzea. 6. Stručná historie muzea: Veřejná proaktivní muzea. 7. Funkce a činnosti moderního muzea (role a odpovědnosti). 8. Stručná historie vědy dějin umění. 9. Ruský avangardský výstavní návrh. 10. Bílá krychle. 11. Kritika bílé krychle. 12. Bienále, biennalizace. 13. Nejvýznamnější muzea současného umění v globálním umění Word.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

Rozprava
Doporučená literatura
  • Belting, H. Global Art as Contemporary Art. The Global Art World - Audiences, Markets, and Museums. Osfildern Hatje Canz, 2009.
  • Bennett, T. The Exhibitionary Complex - The Birth of the Museum: History, Theory, Politcs. New York, Routledge, 1995.
  • Bourriaud, N. Esthétique Relationelle. Dijon, 1998.
  • Edson, G. and Dean, D. The Handbook for Museums. Routledge, London and New York, 1994.
  • Greenberg, R.; Ferguson, B. W.; Mairne, S. Thinking about Exhibitions. Routledge, 1996.
  • Harding, A. ed. Curating - The Contemporary Art Museum and Beyond. Art & Design 52/1997, 1997.
  • http://tranzit.org/curatorialdictionary/index.php/dictionary. http://tranzit.org/curatorialdictionary/index.php/dictionary.
  • Kester, G. Conversation Pieces: The Role of Dialogue in Socially Engaged Art. Theory inContemporary Art Since 1985, Blackwell, 2008.
  • O' Neill, P. The Curatorial Turn: From Practice to Discourse. In. Issues in Curating Contemporary Art and Performance. Intellect Books, Bristol, 2007.
  • Obrist, H. U. A Brief History of Curating. Zürich-Dijon, JRP Ringier-Les Presses, 2008.
  • O´Doherty, B. . Inside the White Cube: The Ideology of the Gallery Space. University of California Press, 1999.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr