-
Barthes, Roland. Světlá komora. Archa, Bratislava, 1994. ISBN 80-86603-28-8.
-
Bishop, C. Artifical Hells, Participatory Art and the Politics of Spectatorship. Verso, New York, 2012.
-
Bishop, Claire. Installation art: a critical history. 2005. ISBN 978-1854375186.
-
Bourriaud, N. Altermodern. Tate, London, 2009.
-
BOURRIAUD, Nicolas. Postprodukce: kultura jako scénář: jak umění nově programuje současný svět. Praha: Tranzit, 2004. ISBN 80-903-4520-4.
-
Bourriaud, Nicolas. Relational Aesthetic. Paris: Les Presse Du Reel, 1998. ISBN 2840660601.
-
Bradley, W.; Esche, Ch. (eds.). Art and Social Change. Tate Publishing, London, 2007.
-
CIPORANOV, D., KULKA, T. (eds.). Co je umění?. Pavel Mervart, Praha, 2010. ISBN 978-80-87378-46-5.
-
Císař, K. (ed.). Co je to fotografie?. Hermann & synové, 2004.
-
Danto, A. C. After the end of art: contemporary art and the pale of history. Afterall Books, London, 2014.
-
de La Boétie, Étienne. Rozprava o dobrovolném otroctví. Praha: Rybka Publishers, 2011. ISBN 80-87067-27-7.
-
Djurić, D.; Šuvaković, M. (ed.). Impossible Histories, Historical Avant-gardes, Neo-avant-gardes and Post-avant-gardes in Yugoslavia, 1918-1991. Cambridge - London, 2003.
-
e-flux journal (ed.). The Internet Does Not Exist. Berlin: Sternberg Press, 2015.
-
Flusser, V. Do univerza technických obrazů. OSVU, 2001.
-
FOSTER, Hal. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Praha: Slovart, 2010. ISBN 80-7209-952-3.
-
Goodman, N. Jazyk umění. Nástin teorie umění. Praha: Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1519-8.
-
Han, Byung-Chul. Vyhořelá společnost. Praha: Rybka Publisher, 2016. ISBN 978-80-87950-05-0.
-
Horáček, Radek. Umění bez revolucí?: Proměny soudobého výtvarného umění. Barrister & Principal, 2015. ISBN 978-80-7485-066-0.
-
Husserl, Edmund a Patočka, Jan. Idea fenomenologie: a dva texty Jana Patočky k problému fenomenologie. Praha: Oikoymenh, 2001. ISBN 80-729-8023-8.
-
Irwin (ed.). East Art Map, Contemporary Art and Estern Europe. London: Afterall Books, 2006. ISBN 979-1846380051.
-
Janoščík, Václav. Objekt. Praha: Kvalitář s.r.o., 2015. ISBN 80-260-8639-0.
-
KESNER, L., (ed.). Vizuální teorie: současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. Jinočany: H&H, 2005. ISBN 80-7319-054-0.
-
Kessner, L. Muzeum umění v digitální podobě. Argo a NG, 2000.
-
Koleček, Michal. Ze středu ven. Umění regionů 1985 - 2010. FUD UJEP, 2014. ISBN 978-80-7414-786-9.
-
Kulka, Tomáš. Umění a kýč. Praha: TORST, 2000. ISBN 978-80-7215-128-2.
-
Lacy, S. (ed.). Mapping the Terrain. New Genre Public Art. Bay Press, Seattle, 1994.
-
Laura Hoptman (ed.);Tomas Pospiszyl (ed.). Primary Documents: A Sourcebook for Eastern and Central European Art since the 1950s. MOMA, 2002.
-
Lindaurová, Lenka. Mezera. Mladé umění v Česku 1980 - 2014. Praha: CJCH, 2014. ISBN 978-80-905-317-34.
-
Lipovetsky, Gilles. Éra prázdnoty. Úvahy o současném individualismu. Praha: Prostor, 2008. ISBN 978-80-7260-190-5.
-
Lipovetsky, Gilles. Globalizovaný západ. Praha: Prostor, 2012. ISBN 978-80-7260-265-0.
-
Lipovetsky, Gilles. Paradoxní štěstí. Praha: Prostor, 2007. ISBN 978-80-7260-184-4.
-
Lipovetsky, Gilles. Říše pomíjivosti. Praha: Prostor, 2010. ISBN 978-80-7260-229-2.
-
Lipovetsky, Gilles. Soumrak povinnosti. Praha: Prostor, 2011. ISBN 978-80-7260-237-7.
-
Manovich, L. The Language of New Media. The MIT Press, 2001.
-
Maslowski, Nicolas a Šubrt, Jiří. Kolektivní paměť. K teoretickým otázkám. Praha: Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2689-5.
-
McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Praha: Jota, 2000.
-
Merleau-Ponty M. Svět vnímání. Praha, OIKOYMENH, 2008. ISBN 978-60-7298-287-5.
-
Merleau-Ponty, Maurice. Viditelné a neviditelné. Praha, 2004.
-
O´Dorethy, Brian. Uvnitř bílé krychle. Praha: Tranzit, 2014. ISBN 80-87259-30-6.
-
Owens, C. Beyond Recognition, Representation, Power, and Culture. University of California Press, Princeton University Press 1997, 1994.
-
Pachmanová, M. Věrnost v pohybu. OWP, Praha, 2001.
-
Petříček, M. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně pokročilé. ISBN 978-80-87054-18-5.
-
Petříček, M. Úvod do současné filozofie. Praha, 1997.
-
Piotrowski, P. Art and Democracy in Post-Communist Europe. Reaction books, London, 2012.
-
Pospíšil Tomáš. Asociativní dějepis umění. Praha: Tranzit, 2014. ISBN 978-80-87259-28-3.
-
Sontag, Susan. O fotografii. Praha: Paseka, 2002. ISBN 80-718-5471-9.
-
Sturken, Marita a Cartwright, Lisa. Studia vizuální kultury. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-55-1.
-
Ševčík, Jiří; Morganová, Pavlína; Nekvindová, Terezie; Svatošová, Dagmar. České umění 1980 - 2010. VVP AVU, 2011. ISBN 978-80-87108-27-7.
-
Thompson, N. Seeing Power. Art and Activism in the 21st Century. Melville House, 2014.
-
Wallis, B. (ed.). Art after Modernism. Rethinking Representation. The New Museum of Contemporary Art, New York, 1984.
-
Wallis, B.; Tucker, M. Art After Modernism, Rethinking Representation. David R. Godine Publisher, 1995.
-
Wiggins, E. Bradley. The Discursive Power of Memes in Digital Culture. Ideology, Semiotics and Intertextuality. Routledge, 2019.
-
ZÁLEŠÁK, J. Apocalypse Me. FAVU VUT, 2016.
-
ZÁLEŠÁK, J. Umění spolupráce, VVP-AVU, Praha. Brno, Masarykova univerzita, 2011.
-
Zuidervaart, Lambert. Art in Public, Politics, Economics and Democrati Culture. Cambridge University Press, 2011.
|