| Název předmětu | Prezentace uměleckého díla II |
|---|---|
| Kód předmětu | KDT/850 |
| Organizační forma výuky | Cvičení |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Četnost výuky | každý akademický rok |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | nespecifikováno |
| Studijní praxe | nespecifikováno |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Formát výstavy - díla vedle sebe exponovaná tvoří nové významy. 2. Jazyk výstavy - díla vedle sebe exponovaná vypráví nové příběhy. 3. Porozumět výstavě - edukační rozměr institucionální práce. 4. Nové obrazy historie - současné umění v procesu porozumění minulosti. 5. Obrazy přírody - environmentální obrat v současném umění. 6. Krása dat - technologie jako vyjádření estetického prožitku. 7. Migrující obrazy - umělecká díla plující ve strukturách komunikačních technologií. 8. Něco jako site-specific - role místa v současném umění. 9. Dobrodružství interpretace - svoboda a meze kurátorské práce. 10. Hledání diváka - umění edukace, edukace umění. 11. Moc publika - očekávání a možnosti jeho naplnění. 12. Řízená diskuze s přizvaným současným výtvarným umělcem. 13. Řízená diskuze s přizvaným zahraničním kurátorem současného umění. Součástí tohoto studijního předmětu je rovněž řízená diskuze s přizvaným současným výtvarným umělcem a zahraničním kurátorem současného umění.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Výstupy z učení |
|
Kurz je koncipován jako cyklus moderovaných přednášek budovaných na základě dramaturgického plánu, v rámci kterých se představují výrazné osobnosti českého a mezinárodního uměleckého i širšího kulturně společenského kontextu. K přednáškám jsou zváni výtvarní umělci a umělkyně, teoretici a historici umění, kurátoři a kurátorky současného umění, designérky a designéři, architektky a architekti, ale také reprezentanti příbuzných společenskovědních oborů - politologové, sociologové, historici, novináři, a také osobnosti významným způsobem ovlivňující vývoj společnosti nebo konkrétních komunit. Tematické zaměření cyklu přednášek je vždy tvořeno pro konkrétní semestr a reaguje na aktuální situaci na výtvarné scéně či na zásadní pohyby ve společenském diskursu. Studenti a studentky reagují na témata přednášek a jednotlivé přednášející formou řízené diskuse, která je součástí programu jednotlivých vystoupení, a také formou seminární práce, kterou vypracují na vybrané téma přednášky. Seminární práce je koncipovaná jako otevřená forma - studentky a studenti mohou na vybrané téma konkrétní přednášky reagovat esejisticky pojatým textem, ale také realizací vlastního projektu či uměleckého díla. Přednáškový cyklus je pevně ukotven v rozvrhu a kombinuje formát klasické přednášky na místě, autorské komentované prohlídky v Domě umění Ústí nad Labem, online a streamovaného vystoupení, a nezřídka rovněž prezentaci uměleckého díla, například v podobě performance, divadelního nebo hudebního vystoupení. Příklady osobností, které v rámci tohoto kurzu vystoupily v minulých letech - Liam Gillick, Sofie Thorsen, Ruth Noack, Jan Jehlík, Jiří Pelcl, Martina Pachmanová, Pavlína Morganová, Tomáš Poszpiszyl, Jiří Černický, Lenka Klodová, Jacques Rupnik, Oliver Ressler, Tomáš Lebeda, Petr Fischer, Mjölk, Trinity Session, Barbara Holub, Anna Daučíková a další?
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru. |
| Předpoklady |
|
Úspěšné absolvování předcházejícího studia
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Esej, Analýza výkonů studenta
Od studentů je požadována kromě pozornosti výkladu a aktivní spolupráce formou upřesňujících dotazů také aktivní spolupráce formou referátů o literatuře související s předmětem a o výstavách a akcích (recenze). Při zkoušce je požadováno, vedle znalosti základních údajů, především svědectví o porozumění probíranému obsahu. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|