Tematický blok Nové technologie v designérské tvorbě seznamuje doktorandy s aktuálním děním na pomezí designu, vizuální komunikace, počítačové simulace a modelování i interaktivních technologií. Naznačuje a mapuje způsob, jakým dochází k zakomponování virtuální reality, bio- a nano-technologií do systémů, které spoluutvářejí architekturu novodobé vizuální informace. Absolutorium kurzu posluchači umožňuje analyzovat a vyhodnotit sociokulturní a socioekonomický rámec současných designérských aktivit i předvídat jejich další směřování a participovat na vývoji této dynamicky se rozvíjející tvůrčí oblasti. Zvláštní důtaz bude kladen i na otázku ekologického dopadu a trvalé udržitelnosti industriální/řemeslné produkce podmiňující designérskou produkci a také Fair-Trade otázce a hodnotě lidské práce. Kurz je založen na individuálních i skupinových konzultacích s vyučujícím tak, aby v maximální možné míře vycházel vstříc partikulárním potřebám a tematickému zaměření výzkumné a umělecké práce každého studenta.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
|
-
AAV, M.; STRITZLER-LEVINE, N. (eds.). Finnish Modern Design. Utopian Ideals and Everyday Realities. 1930-1997. Yale University Press, 1998.
-
Axel, N.; Colomina, B.; Hirsch, N.; Vidokle, A.; Wigley, M. (eds.). Superhumanity. Design of the Self. The University of Minessota, 2018.
-
BŰRDEK, B. E. Design: Geschichte, Theorie und Praxis der Produktgestaltung. DuMont, 1991.
-
CÍSAŘ, K.; PACHMANOVÁ, M.; PETIŠKOVÁ, T. Dějiny umění XII.. Euromedia Group, 2002.
-
Clarc, A. Design Anthropology. Object Culture in the 21st Century. Springer, 2011.
-
Dagmar Koudelková. Subjective x Objective / Jiří Pelcl x design. ERA Brno, 2006.
-
Daniel Lee Kleinman. Science and Technology in Society: From Biotechnology to the Internet. Blackwell Publishing Limited, 2005.
-
Ellul, J. The Technological Society. Vintage, 1967.
-
FIELL, Ch. (ed.); FIELL, P. (ed.). Designing the 21st Century. Taschen, 2001.
-
Guzik, H. (ed.). Bydlet spolu. Kolektivní domy v českých zemích a Evropě ve 20. století. Arbor Vitae, 2017.
-
Hauffe, T. Design. Laurince King, 1998.
-
Hays, K. M. Architectural Ethnography. Atelier Bow-Wow. SternbergPress, 2017.
-
Heidegger, M. The Question Concerning Technology and Other Essays. Harper Perrenial, 1982.
-
Hoffman, A. R. Sketching as Design Thinking. Routledge, 2019.
-
Howard Rheingold. Virtual Reality: The Revolutionary Technology of Computer-Generated Artificial Worlds - and How It Promises to Transform Society. Simon & Schuster, 1992.
-
Jiří Pelcl. Český design 1995-2000. Prostor, 2001.
-
John Clarkson (ed.);Claudia Eckert (ed.). Design process Improvement: A review of current practice. Springer, 2005.
-
Lewis Mumford. Myth of the Machine : Technics and Human Development. Harvest Books, 1971.
-
Mark Turner (ed.). The Artful Mind: Cognitive Science and the Riddle of Human Creativity. Oxford University Press, 2006.
-
Noël Rileyová. Dějiny užitého umění: vývoj užitého umění a stylistických prvků od renesance do postmoderní doby. Slovart, 2004.
-
Papanek, V. Design for the Real World: Human Ecology and Social Change. Thames and Hudson, 1992.
-
Sparkeyová, P. Století designu: Průkopníci designu 20. století. Slovart, 1999.
-
Sterling, B. Shaping Things. MIT Press, 2005.
-
Steven A. Johnson. Interface Culture: How New Technology Transforms the Way We Create and Communicate. Perseus Books Group, 1999.
-
Vaško, I. Architektúra pohyblivého obrazu. UMPRUM, 2014.
-
Whitford, F. Bauhaus. Rubato, 2015.
|