-
Bakoš, J. Štyri trasy metodologie dejín umenia,. Veda, 2000.
-
Bartlová, M. (ed.). Dějiny umění v České společnosti. Argo, 2004.
-
Bartlová, M. Jaká věda jsou dějiny umění? In: Umění: časopis Ústavu dějin umění;54/2006, č. 3. Ústav dějin umění AV ČR, 2006.
-
Baudrillard, J. Simulacra and Simulation. Simulacra and Simulation, 1994.
-
Baxandall, M. Stíny a světlo: umění a vizální zkušenost. Brno, 2003.
-
BENJAMIN, Walter. Dílo a jeho zdroj. Praha, 1979.
-
Elkins, J. Proč lidé pláčou před obrazy. Academia, 2007.
-
Feyerabend, P., K. Rozprava proti metodě. Aurora, 2001.
-
Francastel, P. Malířství a společnost. Barrister & Principal, 2004.
-
Hildebrand, A. Problém formy ve výtvarném umění. Triáda, 2004.
-
Hlaváček, J. Cvičení z estetiky. Gallery, 2007.
-
Jacobson, R. Poetická funkce. H + H, 1995.
-
Kroupa, J. Školy dějin umění, Metodologie dějin umění I. Masarykova univerzita, 2007.
-
Liessman, K. P. Filozofie moderního umění. Olomouc, 2000.
-
Mathauser, Z. Metodologické meditace. Blok, Brno, 1989.
-
Panofski, E. Význam ve výtvarném umění. Odeon, Praha, 1981.
-
Popper, K. R. Bída historicismu. Oikoymenh, 2000.
-
Popper, K. R. Logika vědeckého bádání. Oikoymenh, 1997.
-
Pospiszyl, T. (ed.). Před obrazem, Antologie americké výtvarné teorie a kritiky. OSVU, Praha, 1998.
-
Pospiszyl, T. Srovnávací studie. Agite/Fra, Praha, 2005.
-
Prahl, R.; Winter, T. Proměny dějin umění. Scriptorium, 2007.
-
Procházka, M.; Hrbata, Z. Romantismus a romantismy. Pojmy, proudy, kontexty. Karolinum, 2005.
-
Read, H. Kunst der Kunstkritik. Gűtersloh, 1963.
-
Schapiro, M. Dílo a styl. Argo, 2006.
|