Předmět: Konzultace k bakalářské práci II

» Seznam fakult » FUD » KDE
Název předmětu Konzultace k bakalářské práci II
Kód předmětu KDE/FU061
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 17
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Čapek Jan, doc. MgA.
Obsah předmětu
1.-2. Vyhodnocení rámcového tématu bakalářské práce. 3. Upřesnění koncepce a struktury (obsahy a cíle). 4. Vyhodnocení míry rozpracovanosti celku. 5.-7. Realizace dílčích studií. 8.-9. Propojování dílčích výstupů do vyšších, komplexnějších celků. 10. Ověřování funkční struktury celku, průběžné konzultace. 11. Představení konceptu bakalářské práce.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Tento kurz je založen na jednoznačně individuálním přístupu a vychází z potřeb jednotlivých studentů dle jejich zaměření na konkrétní téma bakalářské práce v daném oboru. Student v průběhu dvou semestrů s vedením ateliéru intenzivně konzultuje praktickou část bakalářské práce i její písemnou obhajobu a od úvodních seminářů, kdy jsou stanoveny základní zásady pro vypracování bakalářské práce, kterou rozpracovává zároveň ve spolupráci s vedením kurzu Seminář k bakalářské práci I, II. Během celého akademického roku tak postupně realizuje své téma až do výsledné fáze, která je prezentována v rámci státních závěrečných zkoušek. Kromě konzultací vlastní realizace a písemné obhajoby bakalářské práce je studentovi doporučována odborná literatura, vztahující se k tématu bakalářské práce, a rovněž mu jsou doporučovány osobnosti teoretiků, kurátorů či umělců, kteří by mohli poskytnout další podnětné konzultace, studijní materiál a informace k tématu. Kurz je tak orientován na kvalitní a včasné zpracování závěrečné bakalářské práce, a to s primárním důrazem na praktický výstup, ovšem s paralelním plánem rozvoje práce teoretické.
Získané způsobilosti představují zvládnutí a osvojení si znalostí v daném oboru, vycházejí z konkrétní anotace předmětu a směřují k naplnění profilu absolventa daného oboru.
Předpoklady
Úspěšné absolvování předcházejícího studia

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
1. plnění dílčích úkolů a zadání v průběhu celého semestru 2. aktivní účast při konzultacích v rámci ateliéru
Doporučená literatura
  • Dreyfuss, Henry. Ergonomie. Wiley, New York, 2002.
  • HUBATOVÁ-VACKOVÁ, Lada; KORYČÁNEK, Rostislav (eds.). Olgoj Chorchoj: Logika emoce. Moravská galerie, UMPRUM, 2016.
  • Jiří Pelcl. Český design 1995-2000. Prostor, 2001.
  • Kolesár, Z. Kapitoly z dejín dizajnu 1, 2. Bratislava, 1998.
  • Lidwell, W.; Holden, K.; Butler, J. Universal Principles of Design, 100 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach Through Design. Rockport pub., 2003.
  • Norman, D. The Design of Everyday Things. Basic Books, 2013.
  • PAPANEK, Victor. Design for the Real World. Human Ecology and Social Change. Chicago Review Press, 2005.
  • Wang, B. Concurrent Design of Products, Manufacturing Processes and Systems. Gordon and Breach Science Pub, 1998.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr