Výuka je zaměřena na přípravu samostatných tvůrčích osobností v oblasti tvarování zařizovacích předmětů a architektury interiérů. Výuka je směrována i ke schopnosti koordinace a využití příbuzných disciplin užitého umění do komplexního prostorového ztvárnění. Během studia získá posluchač celkový přehled o problematice interierové tvorby formou zadávání konkrétních, specificky zaměřených úloh se seznámí s řešením detailu i prostoru, získá znalosti ve zpracování výtvarného návrhu i výrobní dokumentaci.
Student umí autorsky zpracovat konkrétní úlohu z oblasti interiérové tvorby a architektury prostoru v rámci zadaného časového intervalu. Je schopen se profesně orientovat v dané problematice, umí ji zdokumentovat portfoliem, včetně textové části. Vlastní koncový výstup dovede zpracovat dle zadání a je schopen jej předložit v modelu 3D, nebo reálném prototypu, grafickém vyjádření, případně video prezentací. Autorské řešení umí student obhájit a vysvětlit formou prezentace před hodnotitelskou komisí.
|
-
Kolektiv autorů. Z dějin průmyslového designu 1-5. NTM, Praha, 1996.
-
Kolesár, Z. Kapitoly z dejín dizajnu 1, 2. Bratislava, 1998.
-
Lidwell, W.; Holden, K.; Butler, J. Universal Principles of Design, 100 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach Through Design. Rockport pub., 2003.
-
Norman, D. The Design of Everyday Things. Basic Books, 2013.
-
Papane, V. Design for the Real World. Human Ecology and Social Change. Chicago Review Press, 2005.
-
Pauly, J. (ed.). Stopy designu ve sbírkách NTM 1. Průmyslový design 1830-1914. NTM, Praha, 1998.
-
Pauly, J. (ed.). Stopy designu ve sbírkách NTM 2. Průmyslový design 1918-1938. NTM, Praha, 2003.
-
Read, H. Kunst der Kunstkritik. Gűtersloh, 1963.
-
Setzer, O.; Kůla, K. Deskriptivní geometrie. SNTL, 1976.
-
Wang, B. Concurrent Design of Products, Manufacturing Processes and Systems. Gordon and Breach Science Pub, 1998.
|