1. Koncepce a principy managementu kvality, kvalita a její význam, historický vývoj managementu kvality, základní koncepce řízení jakosti (standardy, ISO, TQM). 2. Ekonomika jakosti, podstata a význam. 3. Kvalita v předvýrobních etapách, koncepce a návrh, marketing a plánování kvality. 4. Kvalita ve výrobě, operativní management kvality, formy a metody ověřování shody ve výrobě, řízení neshod, nápravná a preventivní opatření. 5. BPR - reengineering, podstata a význam, řízení zákazníkem, vliv technologie a metodologie reengineering, monitorování procesů, management změn a inovační management. 6. Kvalita v povýrobních etapách, uvedení do provozu, monitorování spokojenosti a loajality zákazníka, servis a odpovědnost za výrobek. 7. EMS environmentální manažerské systémy a audity, trvale udržitelný rozvoj, druhy auditů, metodologie auditu, zkušebnictví, certifikace. 8. Zlepšování kvality, podstata procesů zlepšování, ISO 9000:2015, Kaizen, Quality Journal, VW, Global 8D, metoda Six Sigma. 9. Metody a nástroje managementu kvality, SPC, QFD, FMEA, FTA, hodnocení způsobilosti procesů, analýza měření 10. Metody a nástroje managementu kvality, sedm základních a sedm nových nástrojů managementu kvality.
|
-
JURAN, M. J., GODFREY, A. B. Juran's Quality Handbook, Fifth Edition. New York, McGraw-Hill, 1998. ISBN 0-07-034003-X.
-
Nenadál, J. a kol. Moderní systémy řízení jakosti. 1998.
-
Plura, J. Plánování a neustálé zlepšování jakosti. 2001.
|