Vyučující
|
-
Měsíček Libor, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kvalifikace a kompetence manažera. Předpoklady pro manažerskou práci, předpoklady pro jednotlivé úrovně managementu, kompetence a její zvyšování. 2. Společenské chování manažerů. Pravidla vystupování a chování v různých společenských prostředích. 3. Efektivní vedení porady. Příprava, realizace, vyhodnocení chyb, náměty na zlepšení. 4. Time management. Techniky plánování pracovního času, úspory pracovního času, pravidla obrany svého času. 5. Sebeprezentace. Techniky sebeprezentace. Prezentace před malou a velkou skupinou. 6. Techniky vedení lidí. Nástroje leadershipu, postup delegování, pravidla zpětné vazby, struktura koučinku. 7. Rozhodovací techniky. Brainstorming, myšlenková mapa, kroky řešení problémů, rozhodovací strom. 8. Organizační techniky. Přenášení cílů, kroky efektivní změny, proces plánování. 9. Komunikační techniky. Analýza projevu, aktivní naslouchání, nekonfliktní diskuse, řečnické techniky. 10. Hodnocení lidí. Zásady hodnotícího pohovoru. 11. Týmová práce. Význam a pojetí. Role jednotlivých členů týmu, autonomní týmy. 12. Řízení v krizi. Preventivní krizová porada, principy krizového vedení. 13. Mentoring. Pravidla a praktické ukázky mentoringu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti schopni zpracovat vlastní sebeanalýzu, formulovat a prezentovat svůj vlastní názor, charakterizovat chování manažera, vyhodnotit svůj time management, hledat úspory času a znát techniky zvládání stresu. Dále poznají a budou schopni identifikovat své role v týmu a využívat je při přípravě a realizaci projektů, např. zorganizovat, vést, analyzovat a vyhodnotit závěry různých druhů porad, připravit a realizovat výběrová řízení na určitou pracovní pozici včetně příslušné dokumentace. V rámci vlastní prezentace projektů absolventi předmětu využijí různých technik sebereprezentace. Na základě transakční analýzy a technik naslouchání budou studenti schopni usměrňovat způsob ústní komunikace s využitím prvků nonverbální komunikace a fokusu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Prezentace tématu, písemný test Hodnocení kurzu bude uděleno na základě následující stupnice: 60-100 %: Splněno/započteno 0-59 %: Neplněno/nezapočteno
|
Doporučená literatura
|
-
BASU, A., FAUST, L. Umění úspěšné komunikace. Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-5032-3.
-
BĚLOHLÁVEK, F., KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Management.. Brno: Computer Press, 2006.
-
JAROMÍR, V. a kol. Management.. Management Press, Praha, 2009. ISBN 978-80-7261-200-0.
-
KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. 3. vydání.. Praha: Grada Publishing, 2010.
-
KNOBLAUCH, J. a kol. Time management.. Praha: Grada Publishing, 2012.
-
KONEČNÝ, M. Management vývoj teorie a praxe řízení. Opava: Slezská univerzita.. Slezská univerzita Opava, 1998. ISBN 80-85879-08-5.
-
PLAMÍNEK, J. Sebepoznání, sebeřízení a stres. 3. vydání.. Praha: Grada Publishing, 2013.
-
PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem. 4. vydání.. Praha: Grada Publishing, 2011.
-
PLAMÍNEK, J. Vedení porad. 2. vydání.. Praha: Grada Publishing, 2012.
-
ŠULEŘ, O. 100 klíčových manažerských technik, vedení lidí, rozhodování a organizování. Computer Press, Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2173-3.
|