Předmět: Vybrané statě z marketingu

» Seznam fakult » FSI » UTM
Název předmětu Vybrané statě z marketingu
Kód předmětu UTM/KB088
Organizační forma výuky Společná konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Povolná Lucie, Ing. Ph.D.
  • Horváth Gejza, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
1. Základní pojmy marketingu, jeho role, předmět marketingu. 2. Marketingové koncepce a marketingové plánování 3. Marketingové prostředí, vnější a vnitřní vlivy. 4. Marketingový informační systém, informace a rozhodovací procesy, marketingový výzkum. 5. Chování kupujících, proces rozhodování při nákupu, rozhodovací fáze a vlivy působící na chování kupujícího. 6. Příprava marketingové strategie: Segmentace, Targeting, Positioning. 7. Výrobek: Klasifikace, Koncepce, Značková politika, Služby, Nové výrobky, Cyklus životnosti výrobku, Marketingové strategie zavádění výrobků. 8. Ceny a cenová politika v marketingové praxi, metody stanovení cen, strategie stanovení cen. 9. Distribuce výrobku. a komunikační politika. 10. Organizování marketingu, integrace marketingu 11. Kontrola, marketingový audit

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studující s vybranými statěmi z oblasti marketingu a to s marketingovými teoriemi, podstatou, pojetím marketingu atd. Důraz je kladen na marketingovou strategii výrobního podniku, především v oblasti strojírenské výroby. Studující pochopí filosofii marketingového mixu, výrobek z hlediska marketingových aktivit, jeho životní cyklus, odbytové cesty. Součástí předmětu je i pochopení podpory prodeje, propagace a styku s veřejností (public relations).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Povolena max. 1 absence na konzultacích, seminární práce.
Doporučená literatura
  • Kotler, P. Marketing, Management.. 1998.
  • Kotler, P. Marketing od A do Z. 2003.
  • Kotler, P. Marketing podle Kotlera.. 2000.
  • Majaro, S. Základy marketingu.. 1996.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta strojního inženýrství Studijní plán (Verze): Materiály a technologie v dopravě (11) Kategorie: Strojírenství a strojírenská výroba 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní