Předmět: Marketing

» Seznam fakult » FSI » UTM
Název předmětu Marketing
Kód předmětu UTM/BK032
Organizační forma výuky Společná konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky nespecifikováno
Studijní praxe nespecifikováno
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Horváth Gejza, doc. Ing. CSc.
  • Vysloužilová Daniela, Ing. Ph.D.
  • Povolná Lucie, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní pojmy marketignu, jeho role, předmět marketingu. 2. Marketingové koncepce. 3. Marketingové plánování 4. Marketingové prostředí, vnější a vnitřní vlivy. 5. Marketingový informační systém, informace a rozhodovací procesy, marketingový výzkum. 6. Chování kupujících, proces rozhodování při nákupu, rozhodovací fáze a vlivy působící na chování kupujícího. 7. Příprava marketingové strategie: Segmentace, Targeting, Positioning. 8. Výrobek: Klasifikace, Koncepce, Značková politika, Služby. 9. Výrobek: Nové výrobky, Cyklus životnosti výrobku, Marketingové strategie zavádění výrobků. 10. Ceny a cenová politika v marketingové praxi, metody stanovení cen, strategie stanovení cen. 11. Distribuce výrobku. 12. Komunikační politika. 13. Organizování marketingu, integrace marketingu 14. Kontrola, marketingový audit

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studující s marketingovými teoriemi, podstatou, pojetím marketingu, marketingovým výzkumem a analýzou. Důraz je kladen na marketingovou strategii výrobního podniku, především v oblasti strojírenské výroby. Studující pochopí filosofii marketingového mixu, výrobek z hlediska marketingových aktivit, jeho životní cyklus, odbytové cesty. Součástí předmětu je i pochopení podpory prodeje, propagace a styku s veřejností (public relations).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Kotler, P. Marketing, Management.. 1995.
  • Kotler, P. Marketing od A do Z. 2003.
  • Kotler, P. Marketing podle Kotlera.. 2000.
  • Majaro, S. Základy marketingu.. 1996.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr