Vyučující
|
-
Horváth Gejza, doc. Ing. CSc.
-
Vysloužilová Daniela, Ing. Ph.D.
-
Povolná Lucie, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní pojmy marketignu, jeho role, předmět marketingu. 2. Marketingové koncepce. 3. Marketingové plánování 4. Marketingové prostředí, vnější a vnitřní vlivy. 5. Marketingový informační systém, informace a rozhodovací procesy, marketingový výzkum. 6. Chování kupujících, proces rozhodování při nákupu, rozhodovací fáze a vlivy působící na chování kupujícího. 7. Příprava marketingové strategie: Segmentace, Targeting, Positioning. 8. Výrobek: Klasifikace, Koncepce, Značková politika, Služby. 9. Výrobek: Nové výrobky, Cyklus životnosti výrobku, Marketingové strategie zavádění výrobků. 10. Ceny a cenová politika v marketingové praxi, metody stanovení cen, strategie stanovení cen. 11. Distribuce výrobku. 12. Komunikační politika. 13. Organizování marketingu, integrace marketingu 14. Kontrola, marketingový audit
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studující s marketingovými teoriemi, podstatou, pojetím marketingu, marketingovým výzkumem a analýzou. Důraz je kladen na marketingovou strategii výrobního podniku, především v oblasti strojírenské výroby. Studující pochopí filosofii marketingového mixu, výrobek z hlediska marketingových aktivit, jeho životní cyklus, odbytové cesty. Součástí předmětu je i pochopení podpory prodeje, propagace a styku s veřejností (public relations).
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Kotler, P. Marketing, Management.. 1995.
-
Kotler, P. Marketing od A do Z. 2003.
-
Kotler, P. Marketing podle Kotlera.. 2000.
-
Majaro, S. Základy marketingu.. 1996.
|