Vyučující
|
-
Kantor Martin, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Soft skills ? význam, popis, možnosti rozvoje. 2. Self-management ? rozvíjení schopností řídit sebe sama. 3. Strukturovaný životopis, motivační dopis ? struktura a obsah. Příprava na výběrové řízení ? organizace výběrového řízení, assesment centrum, modelové situace. 4. Komunikační dovednosti ? komunikační schéma, fáze komunikace, druhy komunikace. 5. Neverbální komunikace ? funkce, analýza základních signálů, úprava prostoru pro komunikaci. 6. Verbální komunikace ? rozhovor, zásady efektivní komunikace. 7. Komunikační techniky ? prezentace, vedení porady, moderace, sebeprezentace. 8. Plánování kariéry ? diagnostika (kariérní typ, týmové role, sebepoznání - Holland, Belbin aj.). 9. Time management - rozvíjení schopností plánovat, dodržovat plán, dodržovat termíny.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou seznámeni se soft skills se zaměřením na self-management a autodiagnostiku (zmapování vlastních silných a slabých stránek), efektivní komunikaci, posílení prezentačních kompetencí, přípravu na výběrové řízení a plánování kariéry.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Brown, R. Group processe: dynamics within and between groups. 2000.
-
Kadlec, M. Co potřebují absolventi škol pro uplatnění na trhu práce. 2000.
-
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Gada Praha, 2003. Praha: Grada, 2010.
-
Peters-Kuhlinger, G., Friedel, J. Komunikační a jiné měkké dovednosti. Grada Praha, 2007.
-
Plamínek, J. Řešení problémů a rozhodování. Management, Praha, 2008.
-
Schneiderová, A. Komunikační dovednosti. Ostrava, 2008.
-
Štěpaník, J. Umění jednat s lidmi 1. Cesta k úspěchu. Grada, 2003.
-
Štěpaník, J. Umění jednat s lidmi 2. Komunikace. Grada, 2005.
|