Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do kurzu + Generování nápadů 2. Human centred design 3. Design thinking 4. Design sprint 5. Service design 6. Agile 7. Scrum 8. Digitální transformace 9. Inovační management 10. Rychlé prototypování 11. UX 12. Business modelování 13. Zhodnocení a zpětná vazba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Semestrální práce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je oslovit studenty různých fakult, oborů a na Erasmus pobytu. Díky kombinaci různých kompetencí a znalostí se vytvoří podmínky pro hledání a vývoj nových produktů a služeb. Prakticky orientovaný předmět umožní studentům se seznámit a vyzkoušet kreativní metody pro řešení problémů, tvorbu inovací produktů a služeb, pro generování nápadů na podnikání a tvorbu business modelů. Ambicí kurzu je, aby studenti pracovali na dlouhodobých komplexnějších zadáních od firem a institucí, které budou vyžadovat multidisciplinární a netradiční přístup. Mezi možnostmi jsou také exkurze, účasti na hackathonech, inovačních dnech, inovačních sezeních a podobných formátech. Studenti trénují také práci v týmu a v cizím jazyce. Projekty budou moct konzultovat s odborníky z praxe.
Po úspěšném ukončení kurzu budou studenti schopni generovat nápady na inovace produktů a služeb, podnikání a business modely. Posílí své schopnosti pracovat v rozmanitém týmu a v cizím jazyce.
|
Předpoklady
|
Angličtina na mírně pokročilé až pokročilé úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta
Zpracování projektu dle zadání firmy, nebo jako výstup účasti na hackathonu, inovačních dnech apod. (60 %) Prezentace (20%) Další aktivita (20 %): aktivní účast, bonusové aktivity. Limit pro zápočet 60 %. Známky: 60 % -74 % = 3 (E = 60 - 66; D= 67 - 74) 75 % - 88 % = 2 (B =83 - 88; C = 75 - 82) 89 % -100 % = 1 (A)
|
Doporučená literatura
|
-
Ideo.org. The Field Guide to Human-Centered Design. Palo Alto, 2015. ISBN 9780991406319.
-
Kelley, T. et al. The Art of Innovation. Redfern, 2001. ISBN 978-0385499842.
-
Liedtka, J. Designing for Growth: A Design Thinking Tool Kit for Managers. New York, 2011. ISBN 978-0231158381.
-
Ries, E. The Lean Startup. New York, 2011. ISBN 9780307887894.
|