Vyučující
|
-
Blaschke Kotíková Sylvie, Ing. Ph.D.
-
Povolná Lucie, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Manažeři a management, vývoj managementu, manažerské přístupy 2. Manažeři a manažerské prostředí I, vnější prostředí, přímé a nepřímé vlivy 3. Manažeři a manažerské prostředí II, úrovně managementu, manažerské role, dovednosti 4. Základy manažerské práce v organizacích, manažerské a organizační principy 5. Řízení manažerských rozhodovacích procesů, typy a procesy manažerského rozhodování 6. Manažerská funkce plánování, prvky plánování a jeho důležitost,stanovování cílů a priorit 7. Manažerská funkce organizování, specializace, delegování pravomocí, organizační struktury 8. Manažerská funkce kontrolování, předběžná, průběžná a následná kontrola, zdroje, aktivity 9. Řízení lidí v organizacích I, přístup lidských zdrojů a behaviorální přístup 10. Řízení lidí v organizacích II - motivace, hierarchie potřeb, teorie očekávání 11. Manažerské strategie zvyšování motivace, obohacování práce, rozšiřování pracovních úkolů 12. Řízení pracovních skupin, klasifikace a formování pracovních skupin, kroužky kvality 13. Vedení lidí v organizacích, vůdcovství, faktory ovlivňující efektivnost vedení lidí 14. Komunikace, komunikační proces, interpersonální komunikace v organizacích
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurz ve své první části seznamuje posluchače s komplexním pojetím managementu a jeho okolím, s podstatou manažerského řízení, rozhodování, organizace a kontroly. Druhá část kurzu je věnována vybraným otázkám personálního managementu - řízení lidských zdrojů v rámci podniku. Je veden v anglickém jazyce za podpory zahraniční literatury.
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni: - popsat proces řízení lidských zdrojů, včetně rozmanitých manažerských technik, které manažeři mohou používat při hodnocení výkonu zaměstnanců - prokázat praktickou znalost manažerských funkcí - definovat vůdcovství a vysvětlit rozdíl mezi manažery a vůdci - prokázat základní znalosti procesu strategického plánování a jeho základních nástrojů - porozumět klasickým a inovativním paradigmatům strategií a umět je formulovat a zavádět - znát kritickou vazbu mezi podnikovou strategií a úspěchem organizace - prokázat schopnost použít motivaci v organizaci, včetně schopnosti využít specifických motivačních postupů k dosažení změn v chování podřízených
|
Předpoklady
|
Doporučeno je absolvování kurzů: Podniková ekonomika a Podnikový management.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test
Průběžné hodnocení, semestrální práce, písemný test, účast na přednáškách je povinná (min. 75 %). V hodnocení semestrální práce a písemného testu musí student dosáhnout minimálně 60 %. V případě distanční výuky budou veškeré materiály a pokyny k dispozici v Moodle v kurzu Company Management KMG/W0016. Pro studenty v programu Erasmus platí následující hodnocení: A (výborně): 92 100 % B (výborně mínus): 84 91 % C (velmi dobře): 76 83 % D (velmi dobře mínus): 68 75 % E (dobře): 60 67 % F (4): 0 59 %
|
Doporučená literatura
|
-
DAFT, R.L. et al. Management, South-Western Cengage Learning, Mason, USA, 2011, ISBN 13-978-0-538-47953-0.
-
DIWAN, P. Management Principles and Practices, Excel Books, 2002. ISBN 8174461256.
-
GRIFFIN, R.W. Management, South-Western Cengage Learning, Mason, USA, 2011, ISBN 13-978-1-4390-8099-3.
-
IRWIN, D. Managing and Employing People, Crest Publishing House, 2004. ISBN 8124204411.
-
LONGNECKER,J.G et al. Small Business Management, Thomson South-Western, Mason,USA, 2010, ISBN 978-0-324-578832-9.
-
MONKS,R.A.G. Theory and Problems of Operations Management,Tata McGraw-Hill, 2004, ISBN 0070588708.
-
STOKES,D. et al. Small Business Management and Entrepreneurship, South-Western Cengage Learning, Mason, USA, 2010, ISBN 978-1-4080-1799-9.
|