Předmět: Politická komunikace a politický marketing

» Seznam fakult » FF » KPOL
Název předmětu Politická komunikace a politický marketing
Kód předmětu KPOL/N114
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Charvát Jakub, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
22/02 představení podmínek kurzu a úvod do zkoumané problematiky. 29/02 proces politické komunikace a jeho aktéři + zadání témat k výzkumu 07/03 tři věky politické komunikace 14/03 nástup webu 2.0 a sociálních sítí jako čtvrtý věk politické komunikace? 21/03 populismus a (nová) média: hrozba pro demokracii nebo nástroj pro širší zapojení veřejnosti? 28/03 fake news a dezinformace v současné politické komunikaci 04/04 studentská "minikonference" 11/04 studetská "minikonference" 18/04 úvod do politického marketingu a výzkum politického trhu 25/04 politická strategie a branding 02/05 politický marketing předvolebních slibů a jejich plnění 09/05 praxe a etika politického marketingu 16/05 závěrečné kolokvium

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
Výstupy z učení
Kurz se zaměřuje na představení a analýzu problematiky politické komunikace, politických kampaní a politického marketingu, a to jak v historické perspektivě, tak s ohledem na převládající současné fenomény, vč. populismu, nových médií a sociálních sítí v současné politické komunikaci.
Student umí používat odbornou terminologii. Student dokáže charakterizovat specifika politické komunikace a politických kampaní v proměnách času a nástrojů politického marketingu. Student se orientuje v klíčových tématech politické komunikace a politického marketingu.
Předpoklady
Nejsou

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta

Pro získání atestace se vyžaduje zisk nejméně 6 bodů z 13 možných, které lze získat následujícím způsobem: 1) prezentace vlastního výzkumu (analýza mediálního pokrytí vybrané politické události): 0-3 body; 2) výzkumná zpráva: 0-3 body; 3) prezentace zadané kapitoly: 0-3 body; 4) aktivní účast na přednáškách a seminářích, mj. ověřující plnění četby zadaných textů a orientaci v aktuálním dění v mediálně-politickém dění: 0-4 body. Studenti mají povinnost splnit aktivity 1), 2) a 3), jinak nezískají hodnocení a budou muset předmět opakovat v nadcházejícím roce. Bodové hodnocení: výborně = 10-13 bodů velmi dobře = 8-9 bodů dobře = 6-7 bodů neprospěl/a = 0-5 bodů. Případné opravné termíny budou mít podobu písemného testu se 4 otevřenými otázkami v rozsahu probrané látky a zadané literatury.
Doporučená literatura
  • Aalberg, T. et al. (eds.). Populist Political Communication in Europe. London, 2016. ISBN 9781138614826.
  • Bradová, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Brno, 2005. ISBN 978-80-2103-8004.
  • Cabada, L., Charvát, J., Stulík, O. Současná komparativní politologie: klíčové koncepty. Praha, 2015. ISBN 978-80-7380-577-7.
  • Eibl, O., Chytilek, R., Matušková, A. Teorie a metody politického marketingu. Brno, 2012. ISBN 978-80-7325-281-6.
  • Křeček, J. Politická komunikace. Praha: GRADA.
  • Lebedová, E. Voliči, strany a negativní kampaň. Praha, 2013. ISBN 978-80-7419-158-9.
  • LEES-MARSHMENT, Jennifer, CONLEY, Brian, ELDER, Edward, PETTITT, Robint, RAYNAULD, Vincent, TURCOTTE, André. Political marketing. Londýn, 2019. ISBN 9780815353225.
  • Norris, P. Virtuous Circle. Cambridge, 2000. ISBN 9780511609343.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr