Vyučující
|
-
Havlínová Ivana, Mgr. Ph.D.
-
Kardoš Rudolf, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- absolvování náslechových hodin u cvičného učitele; - pořízení záznamů z těchto hodin - rozbor a zhodnocení těchto hodin - zpracování a konzultace příprav na vyučovací hodiny - samostatná realizace 22 - 25 vyučovacích hodin - analýza a hodnocení vyučovacích hodin - účast na školních mimovýukových aktivitách (projekty, třídní schůzky, porady předmětových komisí apod.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je umožnit studentům praktické ověření teoretických poznatků získaných studiem odborných společenskovědních disciplín, pedagogicko-psychologických disciplín a oborové didaktiky.
Studenti získají: -praktické dovednosti v přípravě a plánování vlastní pedagogické činnosti - dovednosti a schopnosti provádět hospitační záznam, didaktickou analýzu učiva - dovednosti a schopnosti diagnostikovat žáky a jejich potřeby a možnosti - aplikovat získané znalosti ve vlastní pedagogické činnosti
|
Předpoklady
|
Oborová didaktika - úvodní předmět, pedagogicko-psychologické disciplíny
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Průběžné vedení portfolia z praxe, splněný počet hospitovaných a vyučovaných hodin.
|
Doporučená literatura
|
-
HAVLÍNOVÁ, I. Didaktické náměty pro učitele občanské výchovy a základů společenských věd. Praha, 2014. ISBN 978-7290-670-3.
-
KALHOUST, Zdeněk a OBST Otto et al. školní didaktika. Praha: Portál, 2009.
-
MAŇÁK, j. - JANÍK, T. - ŠVEC, V. Kurikulum v současné škole. Brno, 2008. ISBN 978-80-7315-175-1.
-
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.
|