Vyučující
|
-
Nitsche Martin, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kolář Martin, Mgr. Ph.D.
-
Řebíková Barbora, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod 2. Platón 3. Aristoteles 4. Plotínos 5. Středověká filozofie umění (2 bloky) 6. Renesanční myšleni 7. Novověká filozofie umění (2 bloky) 8. Kant 9. Hegel 10. Schelling
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představení kontextů a dějin filosofické reflexe umění na základě sledování proměny vnímání, interpretace a funkce. Východiskem je četba pramenných textů a jejich interpretace.
student získá: - základní znalosti a orientaci v kontextech a dějinách filosofické reflexe umění - schopnosti rozlišit proměny vnímání, interpretace a funkce umění v dějinném vývoji - orientaci v četbě pramenných textů schopnost v interpretaci pramenných textů
|
Předpoklady
|
N/A
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Esej, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor
V rámci semináře interpretace vybraného pramenného textu. Seminární práce zpracovávající jedno z přednášených témat.
|
Doporučená literatura
|
-
Kol. autorů. Myšlení o divadle I. a II.. Hermann a synové, Praha, 1993.
-
PETŘÍČEK, M. Myšlení obrazem: průvodce současným filosofickým myšlením pro středně nepokročilé. Praha: Herrmann, 2009. ISBN 978-80-87054-18-5.
|