Vyučující
|
-
Kroupa Daniel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Četba Heideggerovy knihy Bytí a čas. - Průběžný postup knihou odstavec po odstavci. - Interpretace vedená učitelem. - Interpretace vedená studenty. - Diskuse různých interpretačních metod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurs je zaměřen na osvojení základních dovedností spojených s četbou současné filosofické literatury. Je veden na základě průběžné a soustavné četby jednoho filosofického textu. Konkrétně Heideggerova díla Bytí a čas.
Výstupy z učení: student získá tyto odborné znalosti: - umí specifikovat základní rysy Heideggerova myšlení - umí interpretovat filosofický text ze současné filosofie
|
Předpoklady
|
Četba ze současné filosofie I.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Docházka, aktivní práce v semináři, referát - ústní shrnutí četby.
|
Doporučená literatura
|
-
BLECHA, I. Proměny fenomenologie. Praha, 2007. ISBN 978-80-7254-938-2.
-
GALLAGHER S. - ZAHAVI D. The Phenomenological Mind. London, 2008. ISBN 978-0415610377.
-
HEIDEGGER, M. Bytí a čas. Praha, 2002. ISBN 978-80-7298-048-3.
-
NOVOTNÝ K. O povaze jevů. Úvod do současné fenomenologie ve Francii.. Červený Kostelec, 2010. ISBN 978-80-87378-64-9.
-
NOVOTNÝ K. (vyd.). Co je fenomén? Husserl a fenomenologie ve Francii. Červený Kostelec, 2010. ISBN 978-80-87378-24-3.
-
PECHAR, J. Problémy fenomenologie. Praha, 2007. ISBN 978-80-7007-265-3.
-
ZAHAVI, D. Husserl`s Phenomenology. Stanford, 2003. ISBN 978-0804745468.
|