Název předmětu | Nauka o pramenech II |
---|---|
Kód předmětu | KHI/KMZ40 |
Organizační forma výuky | Společná konzultace + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Výuka předmětu v kombinované formě zahrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Vývoj archivní správy a archivů od roku 1918 po současnost 2. Archivní prameny, jejich druhy, možnosti, úskalí 3. Možnosti archivního výzkumu pro období 1918-1945 4. Možnosti archivního výzkumu pro období po roce 1945
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Výstupy z učení |
Kurz je zaměřen na představení pramenné základny k vybraným kapitolám dějin 20. století. V jeho průběhu se posluchači seznámí s charakteristikou pramenů, možnostmi jejich využití, dostupností, analýzou a kritikou. Získají přehled o struktuře a funkci archivů v ČR a informativně též v dalších zemích. Mimo písemných pramenů, které budou prezentovány jak ve formě edic, tak originálů, bude věnována pozornost méně tradičním pramenům jakými jsou karikatura, fotografie, filmové týdeníky (případně dobové dokumenty) a film. Tematicky se bude kurz věnovat především záležitostem česko-německých vztahů a obdobím let 1918-1989 s kontextovými přesahy.
Studenti se účastní přednášek a seminářů, na něž se připravují pomocí doporučených a poskytnutých podkladů a literatury. O jednotlivých problémech diskutují a zasazují je do širších souvislostí. |
Předpoklady |
Nejsou
KHI/KMZ30 ----- nebo ----- KHI/KNAP1 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Studenti povinně docházejí na semináře, přičemž je nutná minimálně 80 % docházka ke splnění předmětu. Připravují se na semináře pomocí poskytnutých materiálů. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|