Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Motivační setkání (hospitace, ukázkové výstupy, požadavky, praktická cvičení) 2. Vlastní praxe (probíhá pod vedením cvičného učitele na konkrétním školním zařízení) - hospitační činnost - asistentská činnost - přípravná činnost - konkrétní výuka - inspekční činnost - komunikace s vyučujícími - komunikace s kolegy - evaluace: Průběžné zprávy o praxi formou vstupu do Moodle 3. Evaluační workshop (představení konkrétních zkušeností z praxe)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Praxe probíhá na vybraných středních školách (v odůvodněných případech na nižším gymnáziu) pod vedením prověřených vyučujících tak, aby studenti měli dostatečnou možnost proniknout do fungování středních škol. Studenti vykonávají hospitační, asistentskou a přímou výukovou činnost v kooperaci se svým vedoucím praxe (cvičným učitelem, mentorem) a pod dohledem vyučujících daného předmětu, respektive dalších vyučujících katedry či Centra pedagogické praxe PF (FF).
Student: 1) je schopen na základě hospitace analyzovat učební situaci ve třídě 2) připraví učební jednotku na základě poptávky konkrétního školního zařízení 3) realizuje učební jednotku na základě poptávky konkrétního školního zařízení 4) kooperuje s kolegy a poskytovat reflexi, zpětnou vazbu svým žákům, cvičnému učiteli, kolegům 5) reflektuje svá vystoupení na praxi tak, aby se jeho pedagogické dovednosti lepšily
|
Předpoklady
|
Předmět navazuje na předměty: Didaktika dějepisu II. KHI/KMU20 Souvislá pedagogická praxe na 2. stupni ZŠ KHI/KMU22 Předmět probíhá v kooperaci s předměty Komplexní reflektivní seminář praxe KHI/KMU32
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta, Hospitace
Studenti absolvují: - čtyři/šest náslechové hodiny dějepisu, jejich rozbor se cvičným učitelem - osm/šestnáct hodin přímé výuky dějepisu a jejich rozbor se cvičným učitelem - asistentskou činnost podle potřeb školního zařízení Zpracují do portfolia pedagogické praxe: - záznamy hospitovaných hodin - záznamy o odučených hodinách s vymezenými cíli - přípravy a veškeré výukové podklady, testy, pracovní listy, apod. - záznamy o nepřímé pedagogické činnosti v rámci praxe - autoevaluaci Získají evaluaci od vedoucího praxe, žáků Předloží výstupy žákovských činností Student získá pozitivní hodnocení od svého cvičného učitele a od svého koordinátora praxe, respektive od jím pověřeného zástupce.
|
Doporučená literatura
|
|