Název předmětu | Teorie a metodologie péče o kulturní dědictví II |
---|---|
Kód předmětu | KHI/KMD21 |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 5 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Výuka předmětu v kombinované formě zahrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Stavba jako historický pramen. 2. Artefakt a jeho vlastnosti. 3. Deskripce a analýza systému. 4. Modelování.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování |
Výstupy z učení |
Obsah předmětu je orientován na studium teoretické roviny stavebních dějin. Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními teoriemi a metodologickými postupy dokumentace, analýzy a interpretace kulturních informací, obsažených v hmotných historických pramenech. Předmět se soustřeďuje především na problematiku informací obsažených v zanikajících artefaktech, ve vybraných okruzích seznamuje posluchače s dosaženým stavem poznání především v metodologii oboru stavební historie.
Student získá znalosti v oblasti teorie a metodologie historické vědy. Osvojí si základní metody práce s historickými artefakty a získá základní kompetence k jejich analýze a interpretaci. |
Předpoklady |
Teorie a metodologie péče o kulturní dědictví I
KHI/KMD12 ----- nebo ----- KHI/KPPN |
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Didaktický test
Požadavky pro získání zápočtu: Účast na seminární výuce musí dosahovat min. 80% , druhou podmínkou je samostatné vypracování seminární práce. Požadavky na studenta při zkoušce: Znalosti a dovednosti budou prověřovány formou písemného testu. Absolvent prokáže v písemném testu užití Harrisova vývojového diagramu při analýze stratigrafie v zobrazení nálezové situace z archeologického výzkumu, nálezové situace operativního průzkumu a dokumentace nebo stavebněhistorického průzkumu. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|