Vyučující
|
-
Märc Josef, Mgr.
-
Šerberová Anna, PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Obsahové zaměření přípravného semináře k pedagogické praxi vychází z potřeby připravit studenta na klinickou a asistentskou praxi a vybavit jej dostatečně teoretickými základy pro úspěšné vykonání pedagogických praxí. 1. Uspořádání učiva vzdělávacích oborů Člověk a společnost 2. Portfolio v přípravě učitele na výuku 3. Příprava porfolia pro pedagogickou praxi 4. Účinné vyučovací metody a formy práce v hodinách dějepisu 5. Analýza stávajících učebnic a výukových materiálů pro dějepis 6. Specifikum výuky dějepisu na základních a středních školách
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je v obecné části seznámení se školským systémem, základy školské legislativy, kurikulárními dokumenty, organizací a bezpečností práce ve školských zařízeních. V části oborové pak seznámení s didaktickou transformací učiva pro konkrétní stupně škol. Předmět probíhá současně s klinickou a asistenční praxí a reflektuje její průběh.
Posluchači se seznámení školským systémem, základy školské legislativy, kurikulárními dokumenty, organizací a bezpečností práce ve školských zařízeních. V části oborové s uspořádáním učiva v rámc RVP a ŠVP, stávajícími učebnicemia výukovými materiály pro dějepis, tvorbou portfolia pro pedagogickou praxi.
|
Předpoklady
|
Souběžná klinická a asistentská praxe.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Posluchači s aktivně účastní semináře, v průběhu semestru zpracují portfolio (část) pro pedagogickou praxi.
|
Doporučená literatura
|
|