| Název předmětu | Odborná exkurze |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/BPH48 |
| Organizační forma výuky | Exkurze |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsah je odvozen od destinace exkurze a jejího zaměření.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Pozorování, Demonstrace |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je pomocí souvislé výuky v terénu zvýšit zájem studentů jednooborových studií o zvolený SP. Exkurze svým obsahem vhodně doplňuje a rozšiřuje teoretické znalosti, které studenti získávají v rámci teoretické výuky. V rámci souvislé vícedenní exkurze, která bývá koncipována jako přeshraniční či zahraniční, je možné komparovat přístupy české a zahraniční památkové péče, způsoby prezentace muzejních a památkových expozic, vzájemné souvislosti uměleckého a památkového fondu apod. S ohledem na výše uvedené mezi tradiční cíle exkurzí patře především okolní státy (NSR, Slovensko, Polsko, Rakousko, Maďarsko).
Absolvent/ka kurzu prokazuje schopnost propojit teoretické poznatky získané v rámci výuky s jejich praktickým uplatněním v konkrétním terénním kontextu. Rozumí základním rozdílům v přístupech k památkové péči v ČR a v zahraničí, zejména ve středoevropském regionu. Je schopen/na analyzovat a porovnávat způsoby prezentace památkových a muzejních expozic v národním a mezinárodním kontextu. Dále chápe souvislosti mezi uměleckohistorickým kontextem a péčí o kulturní dědictví v různých zemích. Rozvíjí dovednosti týmové spolupráce, samostatného pozorování a odborné reflexe během vícedenní terénní výuky. A orientuje se v odborné terminologii související s památkovou péčí, muzejní prezentací a kulturním dědictvím v mezinárodním kontextu. |
| Předpoklady |
|
Nejsou
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní a bezproblémové absolvování souvislé pětidenní exkurze v plném rozsahu. V případě potřeby v kombinované formě studia náhradní plnění. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|