|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení s problematikou památkové péče ? dějiny památkové péče 2. Dějiny památkové péče v Českých zemích 3. Současná struktura památkové péče v České republice 4. Pojmy v současné památkové péči a jejich specifika (KP,NKP, OP, MPZ, MPR?) 5. Správní řízení - oprava, obnova, nemovité kulturní památky 6. Správní řízení - oprava obnova movité kulturní památky 7. Správní řízení - změna územního plánu v památkově plošně chráněném území 8. Návrh na prohlášení za kulturní památku 9. Památkové aplikace 10. Terénní dokumentace památky a její vyhodnocení 11. Tvorba odborného vyjádření (varianty žádostí) 12. Příprava návrhu na prohlášení za kulturní památku 13. Tvorba návrhu na prohlášení za kulturní památku 14. Zhodnocení studenty vypracovaného návrhu a závěrečné shrnutí kurzu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se systémem památkové péče v České republice. Vedle základního seznámení se s platným památkovým zákonem bude kladen důraz zejména na praktické problémy každodenní činnosti pracovníka odborné složky státní památkové péče. Student si prakticky vyzkouší napsat odborné vyjádření, vytvoří návrh na prohlášení za kulturní památku a bude konfrontován s nejpalčivějšími aktuálními tématy oboru.
Student je schopen se orientovat v systému státní památkové péče tak, že po ukončení studia bude v případě, že se rozhodne stát se památkářem v Národním památkovém ústavu, obeznámen se všemi odbornými činnostmi, které tato instituce provádí, což mu usnadní plynulý přechod do praxe.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Seminární práce ? student vytvoří fiktivní návrh na prohlášení za kulturní památku. Je žádoucí, aby se student orientoval v základních termínech oboru dějin umění a měl povědomí o posloupnosti uměleckých slohů.
|
|
Doporučená literatura
|
|