|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy shrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět má za cíl seznámit studenty s problematikou vývoje hmotné kultury předmoderních, moderních a soudobých dějin, zhruba od 18. století do konce 20. století. Dějiny hmotné kultury budou představeny v úzké souvislosti s proměnami každodenního života a životního stylu a zároveň zasazeny do širšího kontextu společenského, kulturního, hospodářského i politického vývoje v této době. Pozornost bude věnována primárně prostředí českých zemí, budou však systematicky sledovány i souvislosti s obecným vývojem. Vývoj hmotné kultury bude demonstrován na konkrétních objektech nalézajících se ve sbírkách českých i zahraničních muzeí.
Studenti se podrobně seznámí s vývojem hmotné kultury předmoderních, moderních a soudobých dějin. Prohloubí své znalosti o každodenním životě a životním stylu v 18 až 20. století. Budou schopni posuzovat dějiny hmotné kultury v širším kontextu společenského, kulturního, hospodářského i politického vývoje v této době. Získají přehled o významných objektech nalézajících se ve sbírkách českých i zahraničních muzeí.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Účast na výuce, studium doporučené literatury, zpracování seminární práce zaměřené na hmotnou kulturu 18. až 20. století, aktivní účast v diskuzi.
|
|
Doporučená literatura
|
|