| Název předmětu | Prezentace kulturního dědictví |
|---|---|
| Kód předmětu | KHI/BKS30 |
| Organizační forma výuky | Společná konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Studenti kombinované formy studia se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je poskytnout absolventovi konkrétní představu o historické retrospektivě i aktuálních trendech v oblasti správy, prezentace a popularizace kulturního dědictví. Studenti jsou postupně v rámci jednotlivých témat informováni o vývoji a především současných trendech provozování veřejnosti přístupného památkového objektu, aby získali rámcovou orientaci v jednotlivých disciplínách a profesích, se kterými správce kulturního dědictví spolupracuje při výkonu svého povolání. Jsou seznámeni s instalační a evidenční praxí, provozními zvyklostmi jednotlivých typů objektů (instalovaný památkový objekt s průvodcovanými prohlídkovými trasami x torzální architektura), základy marketingu, kreativní pedagogiky atd. Výuka je uskutečňována formou prezenční výuky, která se kromě výkladové teoretické části bude skládat i z praktických ukázek v terénu pro možnost přímého kontaktu s probíranými tématy. Kurz je zaměřen na prezentaci a popularizaci kulturního dědictví na území České republiky, výběrově však budou pro srovnání zahrnuty i příklady z jiných částí Evropy.
Absolvent má jasnou představu o poslání a fungování a běžném provozu veřejnosti přístupných památkových objektů. Zná správní strukturu, zdroje financování i náplň práce jednotlivých odborných pracovních postů v rámci konkrétních typů zařízení. Je schopen se v budoucnu aktivně podílet na správě, prezentaci, propagaci a kulturních aktivitách památkových objektů, a to buď jako odborný externí spolupracovník, či přímo jako zaměstnanec. Má konkrétní přehled o možnostech svého případného budoucího pracovního uplatnění jako správce památkového objektu. |
| Předpoklady |
|
Nejsou
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích s max. 3 absencemi a studium předepsané odborné literatury. Podmínkou ukončení kurzu je splnění všech zápočtových úkolů. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|