|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Vymezení oblasti, základní geografické informace, Regionální topografická, turistická a vlastivědná literatura. 2. Památkový fond regionu severozápadních Čech a Saska 3. Seminární projekty 4. Exkurze Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu se studenti podrobněji seznámí s regionem severozápadních Čech a jeho památkovým fondem, ale i přírodními zajímavostmi a celkovým turistickým potenciálem. Oblast severozápadních Čech není v duchu tohoto předmětu vymezena jen územím dnešního Ústeckého kraje, ale zahrnuje i přilehlé oblasti Karlovarského a Libereckého kraje. Pozornost bude zaměřena na turisticky atraktivní lokality, vedle toho ovšem bude věnována i dosud opomíjeným lokalitám, s potenciálem příštího využití v rámci prezentace kulturního dědictví. Absolvent kurzu získává celkový přehled o kulturně-historické tváři regionu a kompetence v oblasti přípravy vlastních projektů tematicky koncipovaných exkurzí.
Absolventi disponují znalostmi historického a kulturního vývoje Ústeckého kraje a sousedících oblastí Saska. Orientují se v základním geografickém členění zájmového území. Mají kompetence k tvorbě vlastních tematických programů a exkurzí se zaměřením na kulturní dědictví regionu, a to včetně přeshraniční působnosti.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test
Prezentace semestrálních projektů, zápočtový test.
|
|
Doporučená literatura
|
|