|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tato témata po jednotlivých výukových blocích: 1) Umělecká kultura italské renesance 2) Umělecká kultura zaalpské renesance 3) Umělecká kultura baroka a klasicismu 4) Umělecká kultura 19. a 20. století Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Projekce (statická, dynamická)
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům historie základní přehled vývoje umělecké kultury v období od nástupu renesance po období 20. století. Kurz je koncipován jako kontextuální rozšíření znalostí, které studenti získávají v základních teoretických předmětech, změřených na politické, náboženské a hospodářské dějiny. V předmětu je kladen důraz především na problematiku výtvarného umění a architektury, ale zastoupena je také problematika duchovní kultury, literatury, divadla, hudby a filmu. Přednášky předmětu jsou koncipovány v návaznosti na obsah přednášek z dějin českého a obecného novověku, 19. a 20. století. Znalosti získané v rámci předmětu uplatňuje student nejen ve vlastní badatelské práci, ale také v rámci okruhů SSZ.
Absolvent prokazuje přehledové znalosti umělecké kultury období od počátků renesance do 20. století. Je schopen identifikovat a interpretovat nejvýznamnější umělecké projevy různých evropských oblastí s důrazem na problematiku domácího kulturního vývoje. Vedle toho ovládá základní oborovou terminologii, disponuje některými dílčími znalostmi z oborů religionistiky, ikonografie, geografie atd. Má přehled o základních titulech domácí odborné literatury.
|
|
Předpoklady
|
Dějiny umělecké kultury I, KHI/BKH50
KHI/BKH50
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Písemný zkouškový test ? reflektuje formou položených otázek a identifikace obrazového materiálu látku celého semestru.
|
|
Doporučená literatura
|
|