|
Vyučující
|
-
Drška Václav, doc. PhDr. Ph.D.
-
Fukala Radek, prof. PhDr. Ph.D.
-
Tomíček David, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu v kombinované formě shrnuje tyto témata po jednotlivých výukových blocích: 1. Zrod nových křesťanských konfesí a evropský humanismus 2. Protoabsolutismus 3. Katolická reforma a konfesionalizace Evropy 4. Hlavní evropské konflikty v předvečer Třicetileté války 5. Třicetiletá válka a vestfálský mír Studenti se v rámci samostudia zabývají tématy zahrnutými v povinné literatuře a zejména v opoře předmětu, úkoly zadanými v prezenční části výuky či ve výukovém systému Moodle a dále na základě individuálních konzultací s pedagogem realizovaných i prostřednictvím komunikačního fóra v Moodlu či jinou elektronickou formou.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
|
Výstupy z učení
|
Jde o jednosemestrální kurs, skládající se z hodinové přednášky a hodinového semináře týdně. Přednášky tematicky i časově navazují na předchozí témata kursu A a pokrývají časové období do roku 1648. Jejich cílem je seznámit studující se základními tématy evropských raně novověkých dějin a vytvořit u nich přehled o vývoji raně novověké evropské společnosti a podat informaci o současném stavu bádání. Cílem semináře je seznámit studenty se základními metodologickými a metodickými postupy, které se uplatňují v tomto období prostřednictvím práce s vybranými prameny a literaturou. Důraz je kladen na interpretační zvládnutí textu a heuristiku oboru. Oproti předmětu Obecné starší dějiny A je výuka členěna do hodinových, tematicky užších celků.
Student porozumí základním metodologickým problémům současného medievistického diskurzu, dokáže vysvětlit podstatu hlavních periodizačních milníků epochy, orientuje se v relativní chronologii a základních kauzálních vazbách dějinného procesu. Umí vyhledat základní prameny k poznání středověké evropské společnosti a její interakce se sousedními kulturami.
|
|
Předpoklady
|
Obecné starší dějiny A, KHI/BKH11
KHI/BKH11
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
Ústní zkouška v rozsahu témat obecné starší dějiny A a B, jejíž podmínkou je splněný zápočet z obecné starší dějiny A a splnění testu ze semináře obecné starší dějiny B.
|
|
Doporučená literatura
|
|